buffalowing

Direktlänk till inlägg 4 september 2015

03.00 wake up call

Av Emily - 4 september 2015 01:13

Det va ju ett tag sen man var uppe och pigg vid 03.00 på morgonen. Antigen var det tiden man var på väg hem från en klubb och halvt påverkad eller så är det nog tiden man ammade och inte hade något val än att vakna så Angel kunde äta . Hursomhelst den 20:e efter ha packat det sista i våra resväskor så försökte jag vila lite men det kom bara upp tankar på saker jag glömt och packa ner. Väl efter 2 timmars rullandes i sängen räknade jag upp nästan 8 saker allt ifrån nagelklippare till bomull. Väl som det var så var det dags att åka mot Arlanda. Fasade verkligen med att väcka Angels sömn och att hon skulle vara gnällig och trött. Försökte smått med att byta hennes kläder medan hon fortfarande sov men det gick si sådär. Pling så var hela hon vaken,  och helt exalterad med att få äntligen åka flygplan. 04.00 och väl framme i Arlanda, allt är incheckat och klart, vagnen fick åka med en airshell som vi hyrde.

Inte så morgon pigga mamman kan jag säga 


Inväntar för boarding


 

Flyget blev sen men ca 30min när vi fick veta att mer än halva besättningen var sjuk. Vilket gjorde att vi satte oss ner och käkade frukost istället. 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emily - 18 oktober 2015 22:27

Är halv vägs hem nu efter en söndags ledighet som spenderades med syskonen och deras diverse samt barn. Ikväll blev det pasta med köttfärsås, vilket går in i både stora och små magar. Angel somnade inom 5 minuter efter vi gick ifrån syrran, hon bruka...

Av Emily - 17 oktober 2015 00:30

Hur kyligt är det inte nuförtiden tiden? Jag tål verkligen inte kyla och sen semestern har jag åkt på 2 förkylningar redan. Men innan kylan slog till och både jag och Alex hade två semester dagar kvar, mötte vi upp farbror Johnny och hans dotter chan...

Av Emily - 5 oktober 2015 20:11

För ett par veckor sedan blev jag inbjuden till Isabella löwengrips LCC event i samarbete med lindex. Super mysigt event där det bjöds på dricka och tilltugg intill lindex egna showroom. Lindex själva visade även upp deras senaste höst nyheter, hitta...

Av Emily - 5 oktober 2015 19:54

Skulle ha jobbat fram tills 20.00 idag, men fick jobbiga hostattacker under tiden så blev hemskickad istället. Åkte hem efter halva dagen och försöker trycka i mig så mycket vitaminer och mediciner. Provar på både kinesisk örtmedicin som luktar pyton...

Av Emily - 4 oktober 2015 21:29

Jag hade tagit hem Theo över natten hem tills oss dagen efter spa kvällen. Tänkte det skulle vara snällt så att syrran och Anders skulle få lite egentid men den lilla krabaten är ju verkligen sällskaps sjuk. Så snabbt man lägger ner honom blir han to...

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards