buffalowing

Alla inlägg under mars 2013

Av Emily - 30 mars 2013 20:45

Igår bjöd vi några av våra närmaste vänner över för påsk lunch. Blev lite potatisgratäng, köttbullar, lax och massor av annat gott. Men jag är säker på att det inte blir några flera ägg på ett långt tag, är så trött på dem nu.

Idag spenderadre vi dagen hemma och bara slöat oss.


Påsk lunchen igår


 

Jag gjorde en cheesecake till efterrätt


 

När grabbarna började dricka så tog vi fram dessa


 

Nu film kväll med min älskling och Angel ska få sin godnatt välling.


Xoxo Em  

Av Emily - 29 mars 2013 14:05

Igår åkte vi hem till Andrew och hans familj för att fira påsk. Blev 90 bitars sushi och två sashimi Moriawase från Tezukuri. En hel anka med tillbehör från Oriental Market i Hötorget. Till efterätt blev det jordgubbar med kladdkaka. Och så fick jag året första påskägg av syrrans kille Anders   . Kom hem helt slut precis innan tolv slaget. Idag firade vi påsk lunch med de närmaste vännerna hemm hos oss. Bilder på lunchen kommer upp senare. Men här kommer bilder från igår.


Angel utklädd till påskkärring



   


Middagen igår Anka och massor av sushi


 


Årets första påskägg


 


  Xoxo Em

Av Emily - 27 mars 2013 23:32

Imorgon åker vi till andra sidan stan för att äta middag hos brosan. Det blev bestämt att det blir Peking anka men vad mer det blir för man är ännu en gåta. Eftersom jag och min syrra har lite kommunikations svårigheter just nu verkar det som. Hur som helst innan det så blir det en sväng förbi stan och hötorgshallen för lite små snacks till våran charktallrik.

Av Emily - 27 mars 2013 14:35

Jag kan inte vara på gladare humör än såhär, det är superbra väder ute så idag vaknade jag tidigt och åt en fet frukost med Angel medan Alex höll på och fixade sig. Spenderade förmiddagen med Angel och de andra små trollen på öppna förskolan och påskpysslade samt hade knytkalas med de andra föräldrarna. Nu har sötnosen deckat totallt och jag kan ha lite fritid framför datorn. Alex är ute med sina garbbar ute i Henderiksdal för lunch på PONG. Ikväll blir det Spagetti köttfärsås till middag mums   . Här har ni tröjan jag köpte inne på Skönhetsmässan från butiken Kortyr. Priset är ju inte så lika snygg som hamnade på 999kr. Blir nog snygg till sommar när den är transparent i ryggen samt att den är lite längre där bak.



  Xoxo Em  

Av Emily - 27 mars 2013 14:15

 I lördags lämnade jag av Angel hemma med pappa så jag fick lite egen tid ute med syrran i Kista mässan. De hade sin första årliga skönhetsmässa, om det vart värt och dra dit är ju en frågesätting om du har tänkt och plastik operera dig annars så skulle jag väl säga nja inte så värt. Vi fick en varsin goodiebad som beståd av lite varierande produkter samt lite rabatt och presentkort. Blev lite mys med en gratis ansiktsbehandling från MD Formulations, fisk spa från Sweet Ambrosia samt champange från Môet.



 

Köpte även hem en underbar grön sommar tröja från Kortyr. Visar upp den senare. =) Vi blev rätt så hungriga efter allt så vi tog en promenad till Kista Centrum för en sen lunch. Vietnamesiskt blev det och det va sjukt gott.


                                                  

                  Pho

 


                                                 Friterade vietnamesiska vårullar med mangosallad

   


Xoxo Em  


Av Emily - 22 mars 2013 23:06

Spenderade förmiddagen hemma med att läsa mejl, städa lite och hjläpa äöskling med hans presentation. Som tack fick jag en kebab till lunch haha   . Senare på kvällen åkte jag och Angel mot Tezukuri för sushi med moster Jennifer och Pappa Alex åkte ut mot stan för en ute kväll med sina grabbar. Efter maten blev det Lyxskake till efterrätt två stationer från Luma. Nu bums i sängs för jag är helt död Xoxo Em  

Denna snyggingen fick komma med mig hem från Adidas outlet i Luma 599kr.

(Den är snyggare i verkligeheten)


Angel fick också ett nytt klädset från Adidas 188 kr

        

Jordgubbs shake från Max restauranger

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards