buffalowing

Alla inlägg under april 2013

Av Emily - 29 april 2013 17:33

Min lilla bebis mår fortfarande dåligt pga tandsprickningen. Men som tur så äter hon sin vällig och lite gröt iaf så att hon får nån sorts av mat i magen. Alex är ledig idag och vi tänkte åka till stan tillsammans för middag och fixa lite ärenden. Men det blir jag som får stanna hemma med Angel och han som springer och gör ärenden. Hann iaf att slänga in all tvätt idag hade en så stor hög av smuts tvätt  . Idag trillade detta in i brevlådan:




 


Xoxo Em   

        

Av Emily - 29 april 2013 17:19

Ojoj vilka dagar det har varit, det har varit skrik, gråt och minskad sömn. Angel har börjat få sin tandsprickning nu och det har varit mest tufft för henne, och jag mår själv dåligt och se henne lida som hon gör. Hon har varit jätte trött, och matvägrat de senaste dagarna sen vi kom hem från föräldrarna samt att hon kräks och fått en hel del diareer så min lilla bebeis har tappat bort sin lilla fina runda mage. Idag har jag iallafall fått i henne lite mat och välling som tur är. Glömde visa er tröjan Angel fick av mormor när vi var över här om dagen.


 


 Min illa bebis vill bara suga på sin napp, hålla om sitt lamm, kolla på barnkanalen dagarna långa och vara extra mammig.  


Xoxo Em   

Av Emily - 29 april 2013 16:09

I lördags var Alex ledig och vi åkte till andra sidan stan ända hem till Mamma och Pappa i Jakan för att fira Kylies födelsedag. Men innan så åt vi en snabb lunch på resturang Lucky Garden, har inte varit där på jätte länge men deras anka och dim sum satt bra i magen. Kom fram till päronen strax innan 16 tiden och då börjat preppa mat och åkte ner med bilen för att handla lite snacks och dricka. Skulle egentligen ha grillat den dagen men vädret var inte med oss den dagen så det blev pappas hemlagade mat som jag har saknat jätte mycket


Här kommer bild bomb från kvällen:


Pappa preppar mat i köket för 15 personer

 


Entrecote som väntas på att bli stekta  


Väntar på de andra maträtterna  


 Friterade sötsura kammben med annans och paprika  


Egen gjord moules utan pommes  


Ångkokt marulk  


Kylie fyller 4 år  


Tiden har gått så snabbt hon är en super stor tjej nu, stolt moster    

Brosan hade beställt en supergod passions tårta med hallonmousse samt hasselnötsmaräng botten  


Mamma körde hem oss den kvällen eftersom Angel inte började må så bra.


Xoxo Em


Av Emily - 28 april 2013 17:30

För nån vecka sen satt jag och läste tidnigen Mitt I som kommer hem till oss varje vecka. Hittade en annons där man kunde vinna biljetter till Cirkus Maximum genom att finna 5 fel på 2 olika bilder.  Oh yeah veckan efter trillade posten in med en gratis biljett. Skulle ha åkt dit med Angel i Söndags men hon mådde inte så bra så vi bestämde oss att bara vila hemma. Det är ok ska kolla på cirkus i Gärdet den 5:e med syrran och kylie.


Xoxo Em  

Av Emily - 27 april 2013 00:12

 Blev en sömnlös natt igår, Alex låg totalt deckad i sängen redan vid 23 tiden och precis när jag är som tröttas och snart hade somnat så hör man honom snarka och Angel vaknar till med sitt gnällande. Lilla trötta jag tar mitt pick och pack och lägger mig i andra rummet, men dock inte mer sömn får jag där när jag har Angel som tar halva min plats. Blev en snabbis frulle hemma innan Alex gick till jobbet efter det så spenderade vi förmiddagen ner på förskolan med de andra barnen. Eftermiddagen bestod av en annan utförsäljning i Vasastan på underkläder. Dock hittade jag inget som passade eller föll i min smak. Men kom inte hem tomhänt utan dessa små rackare.


Macarones från Ladurée två gröna äpplen, två karamell samt två Marie Antoinette.

 



Efter en flera timmars gående i stan gick vi till den nyöppnade fastfood restaurangen K25 för middag.


Blev Bacon och ost burgare från Lilla Vingårda

 


Lite sushi och sashimi från Hattori sushi devil



 



Nu sov dags för min del innan Alex kommer hem från jobbet. Imorgon blir nog också en tidigt morgon så vi ska ska till Mamma och Pappa i Jakan för grillning ute på altanenn beroede på väderlek. Ska fira min underbaraste brosdotter som fyllde 4 år i torsdags.


Xoxo Em  








Av Emily - 25 april 2013 23:45

Har bara en sak och säga, det var längesen jag vakade så tidigt. Steg upp från sängen redan när klockan stod på 6.30 En timma efter sitter jag och Angel i högsta hugg på toget mot stan för att träffa moster Jennifer för en utförsäljning av Malina. Vi kom dit precis efter 8 och det var då redan smock fullt av kvinnor som puttas och trängs genom hela butiken. Helt galet, men dock kom jag ut med en klänning iaf.


 Vad tycks?

 


Den ser mycket snyggare ut irl

 


Orginal pris: 2970 kr men den kom hem med mig för 500 kr. Detta en dagens kap =)

 

Efter det så tog vi en lång frulle inne på Mood Gallerian Egoiste innan Jennifer skulle till jobbet och jg hem för att stor städa.

Frukost omelette med skinka

  


Super god Granola yogurt med frukt och honung   Angel fick också lite frukost en färkpressad juice samt en croissant  


Xoxo Em  


Av Emily - 24 april 2013 23:45

Alex jobbade halv dag så vi planerade en middag ute på en av våran favorit restaurang Tjabba Thai på Wallingatan med Mike som jag inte har träffat på jätte länge.

Som sagt ni som inte provat där så rekommenderar jag det starkt. Deras stark syrliga papaya sallad med torkade räkor och jordnötter samt friterade tilapia fisk är att dör för.  Angel fick sin födelsedags present den kvällen istället eftersom Mike jobbade den dagen vi hade hennes kalas.


Välkommen till Angels leksaks hörna Miss Betsy men i en lila färg, Angel gillar inte sitta på den hon sitter mestadels brevid den och pussar på den hela tiden

 



Efter en mätt och middag kom Mitch en sväng och vi valde att ta en kaffe på expresso house medans grabbarna drog vidare till Ela mir för fotbolls match och öl.


Xoxo Em  

Av Emily - 20 april 2013 23:00

Hipp hipp hurra, för idag är det Angels födelsedag. Den officiela dagen ska vara egentligen  vara imorgon men eftersom det är söndag imorgon och Alex måste jobba så valde vi att ha den idag. Blev en super mysig kalas med de nära och kära, vi kunde inte boka gårdhuset så vi valde att bjuda de närmaste vännerna hem till oss istället.




Min lilla prinsessa

  


Angel blev jätt fin i klänningen som hon fick av gudmor när hon hade varit i Korea

  


Uncel Mitch försöker att träna på pappa rollen  



 


Vi hade beställt denna söta tårta i förväg, vad tycks?


 


öö


 Det  bjöds på eggtarts  


Ost bricka med kex  


Ägg med olika tillbehör     


Frukt som Mitch hade fixat så fint  


Vart riktigt trött efter den kvällen, efter att alla hade gått så städade vi upp lite och sov som stockar den kvällen.Som tur var så  fyller hon bara en gång om året. Tack alla som kom, hoppas ni hade det lika trevligt som vi hade. Och tack de som kom extra tidigt för att hjälpa till samt alla presenterna.


Xoxo Em  


Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards