buffalowing

Alla inlägg under april 2013

Av Emily - 19 april 2013 22:03

Efter ett långt tag av övertygelse så tog jag tag i saxen och klippte Angels hår, dock bara luggen så hon inte behöver använda hårspänne. Nu har hon blivit en mushroom head.

Call me baby mushroom

Vart så himla trött igår men det hjälpte inte att sova tidigt när det blåse och regnade så himla mycket igår natt. Parabolen utanför vårat fönster lät jätte mycket och jag är en sån person som måste ha det mökt och tyst när jag sover. Efter en hel timmes rullande i sängen och väldigt dåligt humör tog jag mitt pick o pack och la mig i de andra rummet och sov som en bebis fram till 9 på morgonen. Alex fick ta hand om Angel hela natten samt morgonen så jag fick sova in.

Alex var ledig igår så vi drog mot Toys ´r us för att köpa Angels sista present samt mat till hennes kalas på lördag. Tur att vi hann med det skulle vara riktigt jobbigt och göra det själv idag när jag har och dammsugit, mopat, torkat damm och tvättat badrummets väggar. Helt slut kört dvs, hann med att gå till centrum en sväng också för att handla lite små saker som fattades också. Ska vänta till älskling kommer hem och kolla på sista delen av HK serien innan läggdags.

Av Emily - 16 april 2013 19:26

Angel fick sin 1års vaccin i måndags, sen dess har hon varit en riktigt grinig och extra jobbig. Hoppas att febern går över snart så hon kan sova bättre samt tills hennes eget första kalas på lördag. Inbjudningarna till kalaset är utskickade idag också. Söndags drog jag förbi Skrapan som skulle ha sin Foodmarket weekand, men jag kan säga att det inte fanns något allas där. Blev två kulor glass från 18 smaker sen middag på Wagamama. Undrar vad det hände med det fina vädret, hoppas att det inte regnar imorgon. För imorgon är Alex ledig och vi ska införskaffa lite fler presenter till vårat lilla busfrö till dotter samt handla mat och dekorationer.

Nu blir det ha hand om min skrikiga kotte och blir nog en riktigt tidig sömn ikväll, väntar nog inte tills Alex kommer hem från jobbet.

Just nu från högtalarna, älskar beaten

Av Emily - 13 april 2013 22:19

Här om dagen fick jag hem Pantene treat over, dock inte hunnit börja använda den än.

Det ska vara en hårinpackning för snyggare, starkare och mer välmående hår. Resulatat det får ni se senare. Mer om detta kan ni läsa här: https://www.facebook.com/pantenesverige/app_456427224426913

Idag har jag varit på tårt jakt  med Angel. Hade faktist funderingar på att det skulle vara en 2 vånings tårta men den minsta de kunde göra i ett sånt format var i 50 bitars. Något som är överdrivet mycket så det blir nog något i denna stil istället.

Det jag hade tänkt mig såg nästan såhär:

Men det blir nog något i denna stil istället:

Eftersom gårdshuset var uppbokat den dagen som vi ville ha hennes kalas beslutade vi att ha den hemma istället men mindre gäster än planerat. Inbjudningarna är inte utskickade men snart kommer det. Så ni får väl hålla utsikt på eran FB när den väl trillar in. En sak är säker boka inte in datumet 20 april för då fyller min lilla busfrö år.

Nu Master chef med älskling

Av Emily - 12 april 2013 23:30

Kom hem rätt så sent igår och vart så himla trött efter spat så deckade så snabbt Angel hade fått sin natt välling. Idag skulle vi till Toys ´r us, men vi vaknade till ett så trist väder så vi valde att vara hemma istället. Åkte 2 timmar bort från storstan igår för att ha en underbar dag på Grisslehamn havsbad. Det vart värt resan, kan jag säga.

Efter ha köpt med oss en varsin wrapp på Wiggo så åkte vi tunnelbanan mot Danderyds sjukhus för att byta buss mot Norrtälje busstation och sedasn vidre med en buss därifrån mot Grisslehamn. Efter 1.5 timma bussresa, där man såg färre och färre hus men mer och mer åker så kändes det att vi började närma oss.

Här kommer en bild bomb från igår:

Tur att vi hade bra väder igår

Ingången till Spa

Frukt och Juice buffe

Efter ha bastat, badat bubbelpool så bokade vi in en varsin 80 minuters helkropps behandling från topp till tå.

Njuter av den fina utsikten från spa anläggningen

Trycker i mig lite frukt och saft

Vid 18 tiden så begav vi oss till deras restaurang där det erbjöds en trerätters middag med champange

Fick se solnedgången över hamnen samtidigt som vi åt middagen

Till förrätt så blev det Najadlax, stekt inlagd strömming, bäcklingsmousse och sikrom, serverad på hembakad kavring

Oxfilétournedos med pepparsås, med västerbottengratinerad potatisbakelse och confiterade tomater

Sist men inte minst  desserten som bestod av: Mörk chokladmousse med lime och calvadosmarinerad ananas samt mandelflan

Hela bussresan hem gick jätte bra eftersom det va nästan ingen på bussen och jag låg och sov som en stock hela resan tills älskling kom och mötte upp mig.

Nu lägg dags för min del för annars kommer jag vara en grumpy mamma hela dagen om jag inte får tillräckligt med sömn.

Av Emily - 6 april 2013 19:24

Dagens plan idag var att vi skulle vakna tidigt tillsammans och åka mot Kungens Kurva för lite små ärenden samt köpa Angels födelsedags present. Min lilla söta bebis fyller snart 1år, tiden bara flyger iväg. Men det blev en chill dag med att olja in trall plattorna och lägga ut dem i balkongen igen. Nu kan vi sitta där och mysa under sommaren   . Alex åkte precis ut för att införskaffa lite salami och annat gott för ikväll. Och nu ska jag vakna upp min dotter som har tagit en power-nap.

Av Emily - 5 april 2013 22:16

Äntligen helg, blev dock lite ändrigar på planerna idag, skulle ju tills rådsparken med Angel idag men istället så åt vi en  tidig lunch tog ett långt bad tillsammans i badkaret med några av hennes älsklings badankor, samt en lång tupplur. På eftermiddagen fick Alex och Angel ha lite pappa och dotter tid medan mamma fick en underbar ensam tid ute på Beauty & Diet. En super skön ansiktsbehandling med porrtömning. Kommer hem precis tills älskling vara klar med middagen. Nu Sista delen av filmen Django unchained. Sen hopp i sängs, för imorgon så blir det en rolig dag

Av Emily - 4 april 2013 22:44

Jag är helt slut i hela kroppen och hjärnan. Sov knappt något igår natt, vi hann kolla hälften av filmen Django unchained innan älskling somnade som en bebis i sängen. Men för min del så tog jag mitt pick och pack till vardagsrummet och rullade runt fram tills 5 på morgonen innan jag somande. Det blev ett par timmars sömn innan älskling vaknade och märkte att jag inte var brevid honom och han fick bära in mig som en säck potatis in till sängs igen. Blev en frukost vid 9 tiden och sedan började dagens äventyr med att gå till den öppna förskolan med Angel. Imorgon kanske vi hinner åka på utflykt till Rådsparken beroende på väderlek. Efter lunch blev det en snabbis fika och ärende i stan samt middag på Pong. Nu bums ska jag hoppa in i duschen sen sova.

Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev