buffalowing

Alla inlägg under april 2015

Av Emily - 29 april 2015 00:23

Aldrig hade jag trott att min dotter skulle sitta still under 50 minuters bio. Det hände förra veckan, jag var ledig helg och tänkte kanske hennes stor kusin ville gå och se Alfons Åberg inne i zita biografen. Hade förberett mig på det värsta att Angel skulle prata och hoppa på sin stol. Men nej, inget hopp, gnäll eller prat under hela filmens gång. Kanske kan kolla på minions tillsammans när den kommer ut i sommar.

Kidsen fick köpa lite godis innan filmen

Av Emily - 21 april 2015 21:32





Hämtade upp Angel stax innan 12 tiden idag efter deras lunch så hon hann nog inte sova sin eftermiddags nap. Kom hem en snabb stund för ombyte och så åkte vi ut mot stan för att möta ut alex. Hann inte ens ut för porten så somnade hon, vilket var bra så slapp jag hennes gnällade på tåget och hann njuta av eftermiddags solen. Vi shoppad lite inför Alex skidsemster till Frankrike på söndag och lite smått och gott till födelsedags barnet som fyller officielt 3 år idag. Gick förbi Kungträdgården för att se på körsbärsblommorna som Angel inte hann se i lördags för då hann hon somna igen. Blev asahi fondue middag innan vi åkte hem för välling och nattning.


Den 11:e hade vi Angels kalas hade egentligen velat ha den en vecka efter men då var lokalen bokad, vi ville inte ha den hemma som förra året och vi blev så himla många. Det är så mycket bättre att ha lokalen upp hyrd över dagen för då vet vi att alla får plats och inte behöver trängas. I år blev vi 35 vuxna och 9 barn. Kalaset blev lyckat men sjukt mycket plannering och stress. det som irriterade mig mest var när min syrra skulle hämta upp tårtan som vi hade beställt 3 veckor innan. Jag hade rint dem och pratat med en tjej som hette vera angående tårtan hur den skulle se ut och pris offert. Innan vi åte på semester till tallin ringde jag henne och konfimerade beställningen och antal bitar och även pris. Så den fredagen innan hennes kalas jobbade både jag och Alex så bad syrran och hämta den så jag kunde åka hem med den efter jobbet. Så bombaderar hon min mobil men telefon samtal under lunchen. Om att det är fel på priset, jag står inne på panduro svettig, hungrig och förbannan och skriker på kvinnan andra sidan luren om att hon hade sagt att priset var 1335kr. Vär när syrran står och ska betala säger hon 1990kr, hon försöker komma undan med att säga att hon inte kommer ihåg betällningen och inte heller att hon är ansvarig? Hallå hur kan du glömma en beställning där jag pratat med en och samma person i 3 veckors tid om en och samma tårta? Hur många kunder hade dem under den veckan som hade beställt en minnie mouse 2 vånings tårta? Vid den tidpunkten hadlade det inte om pengarna det handlar om en princip sak!! Efter ett par minuters argument så säger hon vi kan väl gå 50/50 att du betalar 1500kr istället för 1335. Blir ännu mer förbannad och skriker, Ja för i helvete har väl inget annat val eftersom jag annars inte har nån jävla tårta tills på lördag och slänger på luren. Aldrig Aldrig igen ska jag bestället från detta företag!! Kollade senare upp deras recensioner om att det hänt tidigare och att när de levererar bröllops tårtor bara slängt in den i bakluckan på bilen.

Så nu vet ni kära läsare, beställ inga tårtor från En nypa Socker som ligger på fleminggatan 107.



Sötnosen Iris med mamma Karin

 


 


Min hyper tjej som fyller 3 år!!

 


 


Massor av tilltugg, alltifrån jordgubbar, cupcakes och eggtarts

 


Svärmors vänner

 


 


Tårtan var fin men oätbar eftersom den var så torr

 


Grabbar

     


 


 


 


 


Angels lekkompis Chanel

Present öppning  


Present öppning


 


 


 


 



 


 


Glada gäster

   


 


 


     


                                                 

Av Emily - 21 april 2015 00:10



Sorry för sålig uppdatering här på bloggen, har haft fullt upp med Angels kalas som var och sen har det varit mycket jobb och annat som kommit emellan

Mumintrollet och angel på terminalen

 


Fanns ett lekrum på båten som angel fick röja inne i, kom ut nån timma senare med tatuering på armen


 


Stax innan vi gick och käkade middag kollade vi super fina solnedgången


 


 


Angel valde att bli ansikt målad till en tiger

 

 

tallink siljas egna maskot Lotti kom och bjöd barnen på godis

   


 


Kl:19.30 och vi slår oss ner för att käka middags buffe

 


Rawrr...

 

 

Nyvaken på båten 

 


Kommer fram till tallink stax innan kl:11.00

 


Fick checka in på tallink silja spa conference tidigare än förväntat 

 


Efter powernapen åkte vi ut mot stan,  (Sveriges ambassad)

 


En av tallinks äldsta cafe

 


Old town

 


Alex ville till hans älsklings restaurang som låg vid gamla staden,

Beer house Medovar Hone, super cool resturang med eget bryggeri

 


 



 


 


Eftersom jag blev sjuk under resan vart jag inte så sugen att upptäcka staden, Men vi hann ta en taxi in mot stan dagen efter för lunch och lite shopping 


 

 

Mina två knäppisar käkar lunch tillsammmans 

 


 


Lunch på Viru innan vi åkte tillbaks mot hotellet

 


Angel försöker beställa dricka

 


Alex huge ass lunch

     


 På  hemvägen  hade vi som tur bokat oss in på en av båtens svit, för hela hemvägen hade jag feber, kallsvettningar och totalt tappat rösten

   

Av Emily - 15 april 2015 19:30

För några år sedan var svenskar tvungna att köpa lyx märkena utomlands, men inom dessa år så har dem en efter en kommit till framförallt Stockholms marknad. Vilken är super kul, nu hittar vi alla sorters märken som louis Vuitton, burberry, michael kors, Prada och Marc Jacobs m.m Men idag ryktades om att Coco chanel ska öppna sin första flagship butik. Troligtvis blir adressen birgel jarls gatan där en restaurang precis har sagt upp sitt kontrakt. Om nu ryktet stämmer återstår att se.

Av Emily - 13 april 2015 10:58

I slutet av mars åkte vi på en mini trip till tallin, hade för många semesterdagar kvar så behövde ta ut dem. Eftersom det inte var så planerad att åka iväg så tog vi nått ställe som var nära och Angel kunde ha kul. Tjejen var ju totalt överlycklig över att gå åka båt.

Tog en fika på terminalen innan påstigning

Pappa,mamma och barn fika

Ställde oss på övre deck och såg kollade på solnedgången över Stockholm samtidigt som vi åkte från Stockholms vatten

Angel hade inte förstått att hon redan satt på den enorma båten och stod vid fönstret och letade efter båtar

Min stackars man vart lite sjuk på resan dit

Vi hade hyrt en bättre hytt på båten tur var för jag åkte på en rejäl förkylning under kvällen och låg mestadels och kall svettades hela natten. Väl framme i tallin på morgonen mådde jag lite bättre så vi tog en taxi till vårt hotell

Våran super fräscha svit på tallin spa & konferens

Rekommenderas stort att boka detta hotell

Åkte ut för lunch på Tallinns gator, och hittade ett bryggeri

Gris öron

Åkte tillbaks till hotellet för en powernap, började känna av illamående och huvudvärk

Vaknade upp 2 timmar senre och mådde någorlunda bättre men fortfarande sjuk. Hade tänkt oss och käka middag på en av hotellet restauranger som vi faktist hade sett fram emot men tyvärr var den abonnerad så vi fick planera om lite.

Vi tog ännu en gång en taxi in mot stan och som ni ser på bakgrunden en kinesisk resturang. Taxi var inte så himla dyrt så vi åkte det mestadels av våran resa där.

Mina två älsklingar inväntar mat ??

Av Emily - 6 april 2015 17:20

Den 23 mars slog Frantzén upp portarna på plan 4 inne i NK. I samband med deras 100 årsjubileum så tar de nu över anrika Bobergs matsal. Inredning från svenskt tenn och serviser från villeroy & boch. Det bjuds på två varianter av afternoon Tea med champagne som tillval. Lite förvirrad personal som inte visste om de har juice och inte så påläst på menyn. Men maten och lokalen var helt magisk. Värt en runda för avkoppling, dock behövs det bordsbokning.

Den traditionella innehöll bland annat:
kanel- & honungs scones, citroncurd och vagnar med sötsaker samt dagsfärska bakverk.

Den innovativt menyn bestod av: tartar på lax & pilgrimsmussla med citronyoghurt på hembakat fröknäcke. Cruditéer på säsongens grönsaker samt grönkålschips kryddade med havssalt.

Två rullande te vagnar fulla med godsaker som man kunde välja och prova på

Av Emily - 6 april 2015 14:43

För två veckor sedan fick barnen träffa den efterlängtade funkylina, funky Kidz egna maskot. Angel var helt hyper för att träffa henne så det blev några kramar och en dans tillsammans innan hon vinkade hejdå till alla sp kommer de få ses snart igen på deras avslutnings show. Efter dansen åkte vi ut mot annexet vid Globen för att träffa upp syrran, Anders och kylie för att gå lakrits och glass mässa.

Stor kram

Lakrits cupcakes med lakrits frosting

Gott med glass

Söt lakrits fudge, visste ni att när man är gravid så är det inte bra att äta för mycket lakrits ?

Min älskade Bubblies mocci glass med favorit smakerna grön te och azuki böna

Kidsen hade det mysigt tillsammans

Av Emily - 1 april 2015 23:08

Både jag och Alex kom hem med grov förskylning att vi båda hade tappat rösten. Semestern i sig var rätt så ok vi hade bokat mycket bättre hytter och en super bra hotell som vi var nöjda med. Mer om semester tar vi i ett annat inlägg. Innan semestern höll vi fortfarande på att planera Angels 3 års kalas. Blir runt 8 barn alla mellan 1-6 år så det blir nog en bra bladning där. Vuxna däremot så blir vi runt 35 garanterade gäster. De flesta dekorationer är köpta, tårtan bokad, lokalen bokad, Angels fest klänning är komplett. Så allt är under kontroll.

Så nöjd var jag på min sista dag på jobbet innan semester

Åt middag på thailändska tigern med Alex innan vi åkte iväg

Fisk kakor, dem är goda

Min favvo rätt!! Som tam som också heter papayasallad

Sticky rice till maten

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards