buffalowing

Alla inlägg under december 2013

Av Emily - 29 december 2013 14:50

Började med att jag fick vaka redan kl 4 på morgonen för att åka in mot jobbet för årets första rea. Kan säga såhär jag sov inget alls för att jag vart så nojjig att inte kunna vaka för at ta sista natt bussen mot stan. Är totalt ingen morgon människa kan vara en riktig bitch om man väcker mig och jag super trött. Howwever kl.6 påmorgonen och solen ännu inte tittat upp står vi där 8 peronaler från jobbet och börjar fixa och prism'rka om hela butiken och lagret. Turen hade jag ändå med att få sluta lite tidigare än de andra som slutade 17 den dagen. Vid 12.30 vinkade jag av jobbet och träffade upp Alex och mit lilla busfrö i stan för en shopping runda dck hittade vi inget kul alls och det va så mycket folk så vi valde att sätta oss på ett kafe för lite mat itsället.


 


Köpte dessa söta bestick till Angel från Zara Home Rean 19 kr st

Svårt och se figurerna men det ska föreställa en katt, apa och krokodil.

 

När Pappa skulle till jobbet ringde Gudmor jainie för att lämna ännu en present till våran lilla busfrö. Denna gång en hambugare set haha


 

Träffade upp gudmor och Christian på Vapiano och Angel hittade en ny lekkamrat Christian som hon totalt tröttade ut haha    

Xoxo Em  


Av Emily - 28 december 2013 23:33

Här kommer en fortsatt bild bomb av våran jul:


Vårat budfrö var fest fin till ,middagen

   '


Potatis gratäng i all ära

 


Årets julbord

     


Angel hade det svårt i år att hålla klapparna och granen ifred

 


Julklappsöpnning

 


Tack gudmor för det fina elektroniska köket

 


Höhö fick en Iphone 5S gold, choklad praliner från Vete Katten och  annat gotti gotti

 


Ett par dagar senare efter julen kom ett annat paket levererat hem till oss från än vän till familjen. Du vill inte veta vad det var för något nu ligger det ett mini elektronisk kök, en hello kitty hus och ett nytt elektroniskt piano.


xoxo Em  






Av Emily - 25 december 2013 20:33

Jobbade fram till 15, men när jag väl kom hem så hade vi våra gäster hemma. Blev en lugn jul som vanlig nu när man har barn, blev julmiddag med nära och kära och julklappsöppning.



Me and my  hubby

 


Våran fina gran

 


Angel städar innan gästerna kom

 


Angel tuggar kalkong klubban

 


Gratinerad färska hummrar

 


Jag och min fina tjej

 


Redo för middag någon?

 

Angel säger cheese   

 


Mer bilder får bli imorgon efter jobbet, ska vara på plats redan vi 6 på morgonen . Good luck kan jag säga till mig själv som inte är alls en morgon människa och kommer vara jobbets bitch imorgon. Kommer bli helvete för imorgon börjar REAN!! 



 

Nu från mina hötalare:


Xoxo Em  

Av Emily - 25 december 2013 19:33

Inför julen gjorde jag min klassiska rocky road som julgodis


Ingredienser: 


Blockchoklad 500gram

Pistagenötter 1 stor näve

Cashewnötter 1 stor näve

Dumle

Marshmallows använde tomteskum istället


1, Smält blockchoklad i en glaskål i ångade vatten

 



Grov hacka alla restrerand ingredienserna 

 

 

När chokladen har smält väder du in alla resrerande i skålen blanda väl.

 

 

Häll smeten i en form som är ca 3 cm hög

 

 

Ställ i kylen över natten, väl stelna skär i rutor och ät =)

 

Angel som vill att jag ska bära henne hela tiden 

 

 

Xoxo Em  


Av Emily - 23 december 2013 22:48

Igår efter jobbet åkte jag hela vägen andra sidan stan för att 1) Vattna brosans blommor i hans lägenhet samt hämta post. Halvvägs dit vart jag svin hungrig och började rota efter mat hemma hos dem. Thank god hittade sista pack nudlar i skafferiet och åkte vidare med bussen längre in i bushen och 2) hem till mina föräldrars lägenhet och började vattna deras blommor. När klockan började närma sig 21 på kvällen började jag laga min stulna nudlar från brosan hemma hos mina föräldrar. hittade även nuggets i föräldrarnas frys.


Räksallad inköpt på Coop när man är som hungrigast med ett glas vitt snodd från föräldrarnas kyl

 



 

 

Lite gotti gotti hittade jag

 


Friterade nuggets upphittad inne i frysen med currysås som smakde blää

 


Vid 12 tiden satt jag och höll på med att måla naglarna istället för att sova

 


Hann även lkadda ner ett par CSI serier och kolla på innan jag decka som en gris i syrrans säng kl 03 på natten


Xoxo Em  

Av Emily - 23 december 2013 22:17

Eftersom hela min familj har åkt iväg till Hong Kong för Jul och nyår så spenderar jag det med min andra halva i år. I år är vi i jakt efter ett halsband till våran dotter. Och nu har vi äntligen hittat den perfekta till henne, vart nojjig i början för att det var guld men nu när jag ser den så är den så himla snygg. Själv använder jag aldrig guld, fick smycken på bröllopet och ett par örhägen från Alex precis när vi börjat dejta i guld annars föredrar jag diamanter och vitt guld. However har nu hittat smycket till vårat busfrö på en av Hong Kongs bästa juvelhandlare Chow Tai Fook. 


Dessa två har vi hittat vilket än snyggast? Tror nog att kedjan hamnar på runt en 1000 lappen

Priset för bara hägsmycket hamnade på runt 2700kr 

                    

      

Tyckte först att denna var riktigt snygg men bling bling för en snart 2 åring är inte anpassad

 

 

Xoxo Em  

   

Av Emily - 21 december 2013 23:04

Igår träffade jag upp Gudmor Jainie för lunch på Rispapper på söder och hann även med en runda på Starbucks. Själv tycker jag att deras frappe är as god men vissa har helt andra åsikter på att Starbucks har öppnat inne i city. 


Vietnamesiska vårullar


Angels tjockis gudmor  

   

Provade deras Pho, betyg? tycker att Nem nem Quan har bättre

 


Just nu från högtlarna:


Ronald Jenkees version av Canon in D




Xoxo Em  


Av Emily - 19 december 2013 22:10

Idag var jag ledig och trodde att jag verkligen skulle få sova in men det var ju inte lätt när man har Alex som vaknar på morgonen som om det var jordskalv. Väl när han gått till jobbet och jag ska somna om igen har jag en Angel morgon tjurig och ska jagas för att få på alla kläder till dagis. Tredje gången gillt för att sova igen väcks jag är läkaren som jag träffade igår för att kolla upp läget. Skit irriterad hoppade jag av från sägen och åt frulle istället. Att man inte han få sova ifred på sin lediga jäkla dag, nu är jag svin trött och ska snart palla mig till sängs. De senaste dagarna har små klappar trillat in hem till oss från vänner och släktingar och skapat en liten söt hög under granen.


Alex fick även två biobiljetter från sitt kreditkort för att han dragit en hel del med det

 

Teddy sitter snällt undergranen men massor av klappar

 


Fick en läkar tid igår på Huddinge sjukhus och det var en hel del spring frm och tillbaks, men skönt att det är klart iaf. Bedövning sattes kl:10.00 och 11.30 fick jag gå tillbaks för staven. Blev inte klar förrän runt 12 tiden så tog med min matlåda och skyndade mig till jobbet och kom inte hem förrän efter 21 på kvällen.


Halvt handikappade jag, en vecka framåt 

 


Unnade mig en Mocha frappe på vägen hem vart så jäkla slut i skallen, Expresso house kan slänga sig i väggen här kommer starbucks.   

 

 


Angel skapar kaos hemma med att vara apa och klättra på möblerna hemma. Min duktiga tjej kan räkna till 10 nu 

 

 

 

Nu sova, ska träffa upp gudmor Jainie för lunch imorgon innan jobb.


Xoxo Em  

 

 


Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards