buffalowing

Alla inlägg under november 2013

Av Emily - 30 november 2013 23:36

Det var planerat i förväg att vi skulle dra ut ett gäng för att dricka och umgås förra veckan (fredags) en gemensam vän till både mig och Alex som hade åkt hela vägen från Amsterdam till Stockholm. Men när Angel hade fått gips på armen så kände jag mig illa till mods att åka och bara lämna henne hemma med farmor. Men efter att Alex hade tjatat drog vi ut till Imperiet uppe i Skrapan, vilken var rätt mysigt men från ingenstans var det knök fullt på hela lokalen. Vi hade lite tur med att ha bokat ett 15 manna bord, fick be massor av random folk att inte sitta där hela tiden  . Kom hem med taxi kl:5 på morgonen och vart helt slut efter den kvällen. 


       


Dagen efter blev det fyllekäk ´a la chinese style dvs Dim Sum på Aroy Dee. Åkte senare på eftermiddagen mot syrran för att fira en tidigare julmiddag eftersom mina syskon och deras diverse inte kommer vara här under jul/ nyår. Denna år körde vi enbart på skaldjur.


 


   


 


 


 


 


 


 


Xoxo Em  


Av Emily - 21 november 2013 22:14

Ja de 170 vabbdagarna kom till andvänding nu iaf, för er som inte vet vad som har hänt så kan jag berätta att Angel hoppade ner från sitt skötbord i tisdags kväll. Hon tror att man alltid är i hands och kan fånga henne. Blir nog inte några fler hopp hopp på ett bra tag framöver. 

Hon grät och skrek som en stucken gris i 45 minuter tills jag verkligen inte fick tyst på henne ringde jag in till Vårdguiden för rådgivning och akut åkte vi in till Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Inte nog med det så satt vi i trafik kö i 30 minuter där det var rusningstrafik vid Essingeleden. Dock så hade hon slutat gråta och börjat bli trött och somnat istället. Väl framme gick allt väldigt snabbt inga skador på kroppen förutom på höger arm där handleden vart svullen och överarmen. Fick själv begära en röntgen så jag inte behövde åka in igen och kunna sova gott utan beskymmer var tanken. Läkaren bedömmer att hon enbart fick lättare mjukdels skada dvs lite små svullnader och blå märken som kommer gå över. Väl hemma när jag ska byta om till hennes pyjamas, ser jag hur hennes överarm har förvandlats till en stor tennis boll som putat ut. Försöker vara positiv med tanken på att läkaren sagt att det inte är något problem med lite massage på armen somnade hon och några timmars sömn vaknar hon och skriker som en stucken gris återligen. Bollen på armen har blivit ännu större och till och med hård nu så jag väljer att åka in till Huddinge istället. Hela denna dag vart rena helvetet för mestadels Angel hon grät och grät när vi skulle röntga henne igen. Det gjorde så ont att se henne gråta så enormt mycket under de 30 minuter. Svaret trillar in äntligen har Angel fått i sig lite mat och somnat så får jag svaret: FRAKTUR!


Jag blev så förvånad eftersom jag vi röntagade samma arm dagen innan. Återligen är vi tillbaks till ruta ett, Astrid Lindgrens barnsjukhus! Vart så jäkla förbannnad hela vägen dit. 

Fraktur hade hon jävla piss råtta till barnläkare. Vafan man kan ju inte skicka hem ett barn på 18 månader med en fraktur i armbågen och säga neh allt ser bra ut. Vi åker återligen till Astrid Lindgren för gipsning. No shit Alex var fly förvbannad på läkaren som hade undersökt Angel dagen innan. 


Alex hade skrikt på läkren och sagt: Vet du hur många barn som dör varje år för att ni som läkare bedömmer fel?

Svaret vi fick var så chockande, Det är så svårt att bedömma ett barn så litet om hon har ont eller inte. Om det var mitt barn skulle jag inte röntgat armen alls.


Hon rörde inte på armen alls på hela kvällen och du säger hon inte har ont och om jag inte begärde en röntgen skulle hon varit hemma med en jävla frakut ditt dumma fan.


Min stackars plutt blir nu hemma ett par veckor med gipset på, tur så är hon fortfarand en glad plutt som inte kan sitta still. 

 


Blev en sväg förbi Tezikuri för mat innan vi åkte hem, hade totallt glömt att äta

 


Försöker leka med en gipsad arm

 


Blir mycket gnäll framöver nu när hon inte kan komma upp på sängen eller soffan själv utan sin högra arm

 


Erm... Angels kylskåp?

 



Imorgon är jag tillbaks till jobbet och Alex är hemma med henne. 


Xoxo Em  

Av Emily - 21 november 2013 15:35

Såg precis detta klipp på youtube och tänkte dela med mig lite roligt och innoativt. Detta gjordes i Rysslad Moskva för lansering av OS.



Gillar dessa saker med smarta tekniska prylar nuförtiden och att det finns folk som kommer på sånna ideér. 


Xoxo Em  

Av Emily - 17 november 2013 20:33

Veckans ena lediga dag och spenderades halva eftermiddagen och kvällen med gudmor Jainie som kom förbi. Förutom att vi inte orkade palla oss ut i kylan och handla så åt vi det som fanns, dvs fiskpinnar med potatis och remouladsås. Efterrätten bestod av knäckig äppelpaj med vaniljsås. Nu har Angel ätit som nattvällig, borstat tänderna och somnat så tycker mamma Em är värd lite egen tid med lite gotti gotti och filmen Great Gatsby



Exotisk te, plock godis och choklad kan aldrig gå fel

 


Ha en fortsatt trevlig söndag 


Xoxo Trött Em  

Av Emily - 16 november 2013 23:11

Höll nästan på att komma sent till jobbet idag på morgonen, kunde inte somna igår kväll men istället glömde jag mobilen på laddnings dockan på morgonen när jag rusade ut. Tur att jag kan de viktigaste nummren i huvudet. Blev övertid på jobbet idag som vanligt och på eftermiddagen fram tills 17 så var det fullt med folk som myror i en burk. Kan garantera att det kommer bli galet under julhandeln. Äntligen är det ledigt för min del imorgon efter en stressig 6 dagars jobb pass nonstop. Fick förfrågan att hoppa in imorgon men det går emot kollektivavtalet så det blir en ledig dag imorgon med min lilla skrutt med gudmor som kommer på besök på eftermiddagen och på förmiddagen ska jag hinna fixa lite ärenden. 


Efter jobbet blev det vin och mat på Berns bistro, gillar faktist stället mysigt och lugnt stället. 


Ostron till förrätt, det är skaldjurs säsong just nu   

     


Stekt ankbröst med apelsinkaramelliserad endiv, sötpotatiscrème och rostad vitlökscrouqette


Sniglar med brynt smör och friterad persilja

   


Köpte med mig en Adventskalender påvägen hem till mitt lilla monster som var jätteglad när hon såg den. Det första hon ville göra är att öppna den dock.   


 

Mammas lilla bebis   

 


Nu sova, har en levade väckarklocka som kommer hoppa och skrika tills man vaknar imorgon.


Xoxo Em  

Av Emily - 7 november 2013 22:24

I tisdag fick jag fnatt från ingenstans efter ha lämnat Angel på dagis, tidigt på morgonen fick jag för mig att göra kärleksmums. 


Don´t mind those holes on the cake, Alex kunde inte sluta gaffla på den



Tada, vad tycks?

 

Utseendemässigt ser den ok ut men ...

Vi skulle: 1) Gjort den plattare så glasyren inte skulle ha runnit åt sidorna. 2) Vi borde gjort mer glasyr och mer kaffe smak i den. poäng: 2/5, kan göra mycket bättre än såhär.


Idag startade Mitt kök mässan igång, var ledig såg mötte upp syrran vid Älvsjö och var redo för dagens gotti gotti

 Vi hade turen med oss att det inte var så himla mycket folk eftersom det är en torsdag . Det kommer blir galet mycket folk nu i helgen kan jag säga. Rekommenderas starkt och ta sig en tur dit om man nu inte ha något för sig under helgen, massor av utställare, vin och sprit provning,( åldersgräns 20år) och en hel del provsmakning och saker som man kunde köpa hem för mycket billigare.


Bild bomb från dagens mat mässa:

 

Såg denna på Metro tidningen idag

 

 Nyöppnad Bobo Tea, syrran var i täby häromdagen som hon rekomenderade

   

 

Sahimi tallrik

 

 

 Santa Maria taco/ wrap    

I väntan på mat

 

 

Mat mamma mat!!

  

 

Cointreau jordgubb

 

 

Cointreau Apelsin

 

 

Rappongi sushi och vin provning

  

 

Skaldjurstallrik

 

 

Själv kom jag hem med dessa godingar efter en hel dag på mässan:

 

Mochi med glass inuti

 

 

Traskade hem med 9 olika smaker

 

 

Chips

 

 

Inköp från Zetas monter

 

Tryffel risotto ris, ska räcka till 3-4 pers

   

 

Delades ut ekologiska soppor

 

 

Supergod dressing

 

Godis i stora lass till mitt privata skafferi   

   

 

Smakade detta vin på mässan som var gudomlig, rekommenderas av mig som inte gillar dricka torrt vin passar även till skaldjur. Lagar de Cervera heter vinet, Art.nr 23044 pris:129kr från systembolaget.

 

 

Xoxo Em  




Av Emily - 5 november 2013 23:03

Dessa två veckor ha Angel velat lägga sig på golvet och agera våran golvmopp. 


 


Kolla på barnkanalen och leka med gå pooh pooh bilen samtidigt

   


Xoxo Em  

Av Emily - 5 november 2013 21:06

Angel har blivit en stor tjej nu med att leka tittut nuförtiden och häromdagen så använde hon äntligen hennes potta. Något som har blivit lite halvt irriterande för att hon vill sitta i den ett tag varje gång hon ser den. 


Leka tittut vid hallen

 


Kunde inte sluta skratta åt henne när hon försökte gömma sig bakom ärmen av jackan och tro att man inte ska se resten av hennes kropp  


Köpte några toppar till henne häromdagen istllället för att hon ska använda sina bodys. Blir nog sista body storlekarna hon använder nu sen blir det nån topp/ linne under kläderna framöver.

 

Stunden hon kan sitta still är när hon får se på Beet Party. En koreansk barnserie som hon älskar,förvånad att hon inte blivit trött av att se en och samma serier hela tiden. 100% säker att hon har hängt för mycket med gudmor och snart drar hem en koreansk kille  


 



Xoxo Em  

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards