buffalowing

Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Mitt kök mässa

Av Emily - 7 november 2013 22:24

I tisdag fick jag fnatt från ingenstans efter ha lämnat Angel på dagis, tidigt på morgonen fick jag för mig att göra kärleksmums. 


Don´t mind those holes on the cake, Alex kunde inte sluta gaffla på den



Tada, vad tycks?

 

Utseendemässigt ser den ok ut men ...

Vi skulle: 1) Gjort den plattare så glasyren inte skulle ha runnit åt sidorna. 2) Vi borde gjort mer glasyr och mer kaffe smak i den. poäng: 2/5, kan göra mycket bättre än såhär.


Idag startade Mitt kök mässan igång, var ledig såg mötte upp syrran vid Älvsjö och var redo för dagens gotti gotti

 Vi hade turen med oss att det inte var så himla mycket folk eftersom det är en torsdag . Det kommer blir galet mycket folk nu i helgen kan jag säga. Rekommenderas starkt och ta sig en tur dit om man nu inte ha något för sig under helgen, massor av utställare, vin och sprit provning,( åldersgräns 20år) och en hel del provsmakning och saker som man kunde köpa hem för mycket billigare.


Bild bomb från dagens mat mässa:

 

Såg denna på Metro tidningen idag

 

 Nyöppnad Bobo Tea, syrran var i täby häromdagen som hon rekomenderade

   

 

Sahimi tallrik

 

 

 Santa Maria taco/ wrap    

I väntan på mat

 

 

Mat mamma mat!!

  

 

Cointreau jordgubb

 

 

Cointreau Apelsin

 

 

Rappongi sushi och vin provning

  

 

Skaldjurstallrik

 

 

Själv kom jag hem med dessa godingar efter en hel dag på mässan:

 

Mochi med glass inuti

 

 

Traskade hem med 9 olika smaker

 

 

Chips

 

 

Inköp från Zetas monter

 

Tryffel risotto ris, ska räcka till 3-4 pers

   

 

Delades ut ekologiska soppor

 

 

Supergod dressing

 

Godis i stora lass till mitt privata skafferi   

   

 

Smakade detta vin på mässan som var gudomlig, rekommenderas av mig som inte gillar dricka torrt vin passar även till skaldjur. Lagar de Cervera heter vinet, Art.nr 23044 pris:129kr från systembolaget.

 

 

Xoxo Em  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emily - 18 oktober 2015 22:27

Är halv vägs hem nu efter en söndags ledighet som spenderades med syskonen och deras diverse samt barn. Ikväll blev det pasta med köttfärsås, vilket går in i både stora och små magar. Angel somnade inom 5 minuter efter vi gick ifrån syrran, hon bruka...

Av Emily - 17 oktober 2015 00:30

Hur kyligt är det inte nuförtiden tiden? Jag tål verkligen inte kyla och sen semestern har jag åkt på 2 förkylningar redan. Men innan kylan slog till och både jag och Alex hade två semester dagar kvar, mötte vi upp farbror Johnny och hans dotter chan...

Av Emily - 5 oktober 2015 20:11

För ett par veckor sedan blev jag inbjuden till Isabella löwengrips LCC event i samarbete med lindex. Super mysigt event där det bjöds på dricka och tilltugg intill lindex egna showroom. Lindex själva visade även upp deras senaste höst nyheter, hitta...

Av Emily - 5 oktober 2015 19:54

Skulle ha jobbat fram tills 20.00 idag, men fick jobbiga hostattacker under tiden så blev hemskickad istället. Åkte hem efter halva dagen och försöker trycka i mig så mycket vitaminer och mediciner. Provar på både kinesisk örtmedicin som luktar pyton...

Av Emily - 4 oktober 2015 21:29

Jag hade tagit hem Theo över natten hem tills oss dagen efter spa kvällen. Tänkte det skulle vara snällt så att syrran och Anders skulle få lite egentid men den lilla krabaten är ju verkligen sällskaps sjuk. Så snabbt man lägger ner honom blir han to...

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards