buffalowing

Alla inlägg under juli 2014

Av Emily - 29 juli 2014 22:24

Den 27:e juni hade Elefanten mat park sin premiäröppning på Brukebergstorg och kommer att ha det fram tills septermber. Skönt med uteservering i denna tropiska värmen men också bra med gatmat. Så förra veckan tog jag med mig Angel för att träffa Carin och Candy samtidigt som vi var där.



Lite bus med syrrans fästman

   


 


 


Beställde mat från Bun Bun truck

 xoxo Em  


Av Emily - 27 juli 2014 21:40

På rum för barn inne i kulturhuset har dem öppnat en avdelning som heter Sveriges Radio. Super mysigt med kontgjort gräs med olika hörlurar och ett liten stuga med ipad för de minsta.

Besökte där men Angel och mamma förra veckan.


Roligt för barnen att lära sig olika roliga spel på paddan

 

 

Angel satt jättelänge inne i stugan och pekade 

 


Sen blev det sping på benen för mitt lilla busfrö

 


Åt en snabbis middag på Max innan vi åkte hem åt. Men innan vi åkte hem så ville Angel ha en ballong och bad henne att fråga killen som städade på golvet. Trodde aldrig att hon skulle våga gå fram till en främling och fråga efter en ballong. Det roliga var att hon följde efter honom över 5-10 minuter och han kunde troligen inte svenska så när Angel till slut kom närmare kassan och tjejen i kassan hörde att hon ville ha en ballong så blåse tjejen i kassan upp en till Angel. Kan verkligen inte förstå att min lilla bebis är 2 år och 3 månader och han redan fråga främligar efter saker haha


Glad tjej med sin ballong

 


xoxo Em  

Av Emily - 24 juli 2014 08:42

Nu under sommar månaderna brukar det vara mest par som gifter sig, och ett par veckor sen så vart jag och Alx inbjudna till Kevin & Kai´s bröllops fest. 


Fina brudparet

 

 

Drinkar på Klubb Göta

 


Om 2 veckor så gifter sig syrran så ännu ett bröllop incoming. Kommer i senare inlägg när tiden är kommen.


Paparazzi bild på mtt hjärta


   


Gunga är alltid kul tills hon behöver klura ut hur mna ska komma upp på den 

 


   


Nu väntas jobb en hel dag och förväntas komma hem till min papaya sallad som Alex skulle göra.


Xoxo Em  

Av Emily - 22 juli 2014 22:34



 

Ser ni Angels mage?  


mammas lilla monster

 

Vad gör blåsfisken?


xoxo Em    

Av Emily - 17 juli 2014 08:19


Vilken natt, eller snarare en sömnlös natt. Ville så gärna kolla på ett avsnitt av serien innan läggdags, men väl när man kypt ner i sängs vaknar Angel. Klockan tickade fram tills 03 på natten innan hon somnade om, själv vaknar man kvart över 7 och ska fixa sig själv och busunge innan lämning på förskolan. Haha förvånaadsvärt bra ska jag säga, inget gråt inget skrik bara stod vid grinden och ville in och leka haha. Andra dagen på hennes förskola idag får pappa sköta hämtnigen. Ska äta upp min frulle innan innan det är dags för mig att traska mot jobbet.


Alex och jag har börjat med något nytt samlar projekt sen morsdag sen det var morsdag i slutet av maj. På swarowski har dem fått in den kinesiska zodiacs. Än så länge har vi skaffat oss Tatsu the dragon. Men när jag skulle kolla efter kaninen till Alex så fanns den inte så hick in och betällde den. Dock kom den 1 vecka efter men sopm sagt bättre sent än aldrig.


Välkommen till familjen Mimi the rabbit


  Efter incidenten med att Angel målade på vårat vardagsrums bord har jag införskaffat denna: En duk!!  

Köpte även dessa pennor från jobbet på rean samt mitt personal kort


Det roliga med henne är ju att hon vill bara se när du målar, så leker utgår från att hon har kommandot och jag målar

      


xoxo Em  



Av Emily - 15 juli 2014 12:38

Sjukt längesen jag vart hemma ensam och idag är det en bra dag med bra väder. Så börjar min eftermiddage med basen och ljudet på högt och bara njuta av musiken stömma in i öronen



Xoxo Em  

Av Emily - 15 juli 2014 12:29

Vaknade och gav Angels sin morgon välling och byte om på mig själv innan vi tog en promenad till hennes permanenta förskola nu under Juli månad. Fortsatte min promenad mot pendeltågstationen med Alex innan jag gick och handade min frukost. På hela förmiddagen har jag hunnit städa, tvätta och äta en gång frulle framför datorn med massor av serier. Ska hämta upp henne tidigare idag för att hämta upp pappa från jobbet och kanske hinna med något roligt i stan.


Adidas store hade rea och köpte några stort plagg till busfröt

 


haha älskar trycket på jackan 



   

 

Tror att alla plaggen gick på ca:400kr

 


Xoxo Em  

Av Emily - 14 juli 2014 23:23

Precis när rean började hann jag slinka in på Livelys egna Flagship store som ligger på Birger Jarlsgatan 9 nära och bra från mitt jobb. Köpte dessa två fina tröjorna


 

 

40% rabatt på utvalda varor men det var nästan allt förutom accesoarer och skor

 

Älskar deras kvalite på kläder


2 dagar senare på lunchen gick jag förbi dem igen och kom tillbaks med en snygg pyjamas 

   


Xoxo Em  

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards