buffalowing

Alla inlägg under maj 2013

Av Emily - 31 maj 2013 13:07

Väcktes med att det va sjukt varmt i rummet, så vid 4 på morgonen klararde jag inte va det längre och öpnnade fönstrerna och Alex vaknade med pollen chock. Vid 8 stod vårat lilla monster klar vaken och kollade på sina föräldrar sovades från min egna lilla säng, fick sin välling och så gick på äventyr på öppna förskolan. Nu sover hon och jag får äntligen lite lugn och ro i huset med lite lunch. Men innan dess så har lilla jag som hemma fru hunnit köpa groupons deal, 500kr presentkort på IKEA och endast betala 250kr. Det va nog ett bra kap, vi beöhövde precis åka till IKEA och köpa en barngrind samt en hel del barnsäkra saker. Angel kryper och går en hel del nu och hon är inte så himla försiktig heller. Min nästa avbokning var att införskaffa dammsugarpåsar samt filter. Och vad är inte bäst just nu, att ha internet och kunna beställa därifrån, med några klick och några hundra kronor fattigare så kommer de nog hem imorgon med posten. Nu lunch dags, blir poatis med en fin stor stek, sen dammtorking....


Xoxo Em  

Av Emily - 23 maj 2013 22:40

Spenderade kvällen med hubby på Resturang Boqueria igår och lämnade Angel hos farmor. Blev en mysig middag på deras uteservering:


Grillad högrevshjärta Wagyu

  


Salt & pepper squid


Vongole musslor    


Fine de clair ostron Pescaditos fritos Friterade små fiskar


Pescaditos Fritos friterade små fiskar    


Knivmusslor med citron och vitlök  


xoxo Em  



Av Emily - 23 maj 2013 22:20

Sbärmor kom hem förre veckan och sen har det varit full rulle i detta hus, åkte hem till mamsen och papsen i tisdags med Angel och sov över natten för att spendera lite tid med päronen. Skulle just också vis allt vi har fått hem av svärmor.Kan bara säha det är en hel del saker:


En ny plånbok

 


Nail stickers  


Tre par nya ballerior  


Två par nya tofflor 


 Älskar denna bolero och färgen

  


Älskar också denna klänning  


Nya jeans


Angel fick också massor av små söta klänningar 

  


  


Älskar denna söta kjol

 


Två nya koftor

 


Två nya tröjor 


Kinesisk nyårs tröja  hon lär nog växa till sig till nästa år  


Massor av strumpbyxor  


Älskar denna prickiga byxorna  


Xoxo Em   

Av Emily - 14 maj 2013 23:36

Fick sova in riktigt ordetligt imorse, Alex tog hand om lilla krabaten tills jag steg upp och inte visste att klockan redan var 11.Trycket i mig lite frulle med Angel sittades brevid mig med sin riskaka medans Alex fick sova lite till innan det var dags för honom att åka till jobbet vid 17. Syrran kom förbi efter jobbet och sedan mamsen och papsen för att äta middag med mig hemma. Alex var på jobbet och slutar sent så lagade pappa mat och mamsen och syrran höll koll på Angel medan jag hann springa ner till tvättstuga och tvätta alla smuts tvätt. Älskar pappas hemlagade mat och idag fick jag min efterlängtade annanas med kyckling i sötsur sås. Fick ingen bild tagen dock för det finns i min mage. Som tur fick jag lite leftover kvar så det blir antigen min lunch eller middag imorgon.


Nu är sover min lilla älskling och min stora älskling kom precis hem så nu är det mys dags innan det är lägg dags.


Xoxo Em  



Av Emily - 14 maj 2013 23:29

Provade här om dagen att laga något nytt och roligt till Angel.


Spagetti med korv

 


Hon tycket själv att det va rätt så kul och så äta själv med handen med lite hjälp av mig med gaffeln. Det är bara och skära korvarna i bitar och trä på okokt spagetti igenom och sen Voilá.


Blir nog flera gånger med denna maträtt i framtiden kanske med köttfärsås eller annan sås nästa gång.

 


Xoxo Em  





Av Emily - 14 maj 2013 23:10

Träffade upp syrran och Anders i söndags kväll för att h'mta upp lite saker som jag hade fått som present av syrran som hade kommit hem från sin semester i Köpenhamn. När vi ändå var i stan så tänkte vi svänga förbi det nytt hambugare ställe. Prime Burger Company heter stället och finns på Birgel Jalsgatan 101. Själv trycket jag i mig denna goda saken:


San Antonio BBQ burger med friterad lök, tomat och mayo

Prislappen gick lös på 115 kr, inte så himla värst dyrt.

 


För er som älskar milkshake så rekommenderar jag deras vanlij milkshake som var super god.


Detta fick jag av syrran från Köpenhamn flygplats:


BB cream samt conceler

 


Helena Rubenstein Lash queen mascara

 


Sist med inte minst så måste ju denna också komma hem med mig, Danish cookies

 




Xoxo Em  

Av Emily - 12 maj 2013 23:00

Förra veckan fick jag vara smartson panel för att prva den nya Dr. Oetker pizzan. Vad jag tyckte om den? Den var helt ok i storkelks mässigt, väldigt krispig och snabbt gick det i ugenen även om den var djupfryst. Det negatova var nog att den va lite översaltad. Gillar inte mat med för mycket salt. Den får *** av ***** stjärnor i betyg av mig.


Dr.oetker pizza speciale

 


xoxo Em  




Av Emily - 11 maj 2013 21:00

Började min lördag förjävligt, att vakna till barnskrik kl 6 på morgonen på en helg är inte vad jag hade förväntat mig. Efter Angel ha tiggt till sig sin vällig så ville hon fortfarande inte somna om så det blev barnkanalen men halv öpnna ögon fram tills 7.30 då jag inte orkade mer. Pallade mig upp för en frulle och Alex stack till jobbet, där började det mer skitigare lördagen med att stor städa. Blev dammsuga, moppa och tvätta för hela slaten tills mamma ringde och skulle besöka mig med pappa och kylie. Det blev inte bättre eftersom när jag skulle sätta på dusch handtagen så sprutade det vatten över hela mig!! Neh jag har en man som inte hade sagt att den hade pajat!! Hans ursäkt när jag ringde och skällde på honom var att oj jag trodde du visste eller mer att du skulle nog veta om det förr eller senare!! No shit fick vatten över hela mig nu så klart jag vet att den är paj nu!! Hur som helst nån jävel så fan komma och fixa den på måndag eller så får Alex den icke så händiga mannen fixa skiten! Mamma och pappa kom till min räddning med att laga min middag idag. nom nom älsklar pappas hemlagade mat, blev en hel del left overs till min lunch och middag imorgon också. Lucky me no cooking. Har nog inte lagat någon riktig mat den senaste månaden.


Nu vila, den bada enu när jag inte kan dusha! Tack vare min man!


Xoxo Em  

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards