buffalowing

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Emily - 10 maj 2013 23:03

Alex började jobbet sent idag så vi spenderade lite familjetid ute i stan. Skulle förbi LV butiken för att hämta upp hans plånbok, men det va så mycket folk och vi orkade inte stå och vänta på service som dock sög. Gick vidare för en sen lunch och tänkte dra till TGI vid kungsträdgården samtidigt gå och se körsbärsblommorna. Men det va super mycket folk där med. Så sista stoppet blev Tjabba Thai i Wallingatan.


Friterade fiskkakor med sweetchilisås,krossade jordnöttergurka och koriander.

 


Hel friterad tiplapiafisk med söt, stark och syrlig sås

 


Beställde även deras stark syrlig papayasallad med torkade räkor och jordnötter samt en grillad entrecot med grönsaker ink två dippsåser. Glömde bort och ta bild på dem innan de hamnade i min mage.


Gick en snabbis runda i stan efter maten med älskling och han köpte med sig två skjortor från Dressman som han ska ha till jobbet. Träffade upp Jainie efter Alex hade gått till jobbet, tänkte catcha lite sol vid kungsträdgårdens konstgräs men det var dock lite halvt kyligt. Träffade även på några andra vänner som också satt där så vi hände där ett tag innan vi provade det berömda frozen yogurt stället i gallerian. En sak är säker.... det var inet sdå bra som jag hade tänkt mig.

Prisvärt - minus

Gott- Nja glass som glass finns bättre ställen i stockholm.


Chilla på kungsans konstgräs

 


Stefan tränar inför pappa rollen i framtiden

 

Vart förbi BR leksaker tidigare idag också, Angel fick sin sena present från BR cluben, samt en boll som vi köpte hem eftersom hennes boll hon fick tidigare är försvunnen.

BR clubens 1års present

  


Tallrik med bestick  


Samt en hello Kitty boll, blir en hel del kasta boll hela sommaren  

Nu sova, Alex slutar sent ikväll som vanligt nuförtiden väntar jag inte tills han kommer hem. Han kommer hem så ger han mig och Angel en godnatt puss.


Xoxo Em  





Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards