buffalowing

Alla inlägg under augusti 2014

Av Emily - 31 augusti 2014 22:54

Har varit på latsidan på sistonde med massa jobb under sommar perioden.Och när jag väl har varit ledig så har jag velat spendera tid med Amgel och Alex ute nånstans för något kul än att sitta hemma och blogga.  Så nu när allt verkar vara tillbaks till mitt vanliga schema så hinner jag nog blogga liter mer. 


För prick en månad sen fick jag och Alex chansen och känna av trycken av att vara två barnsförälder. Den dagens mål var skansen. 


Barnen fick välja den dagen och det blev först en båttur med Djurgårdsfärjan innan vi nådde dagen mål.

 


 


Älskar denna bild på kidsen, undrar bara om Angel kommer vara så mot sitt syskon i framtiden? 

   


 

 

Min älskade man & jag


haha katten och kotten

   

Precis när vi kom fram till solliden så började det ösregna och som tur hade vi med oss matsäck och köp bullar på deras bageri så under tiden det regnade ute så satt vi och åt våran pastasallad och bullar som efterrätt

 

 

Angel vaknade precis i tid när det hade slutat regna och vi höll på att packa ihop våra saker för att fortsätta våran dag


     

En grymt snygg pose till hennes student skylt om 17år

     

Sen hittade vi ett eller annat ägg inne i lillskansen

     

En glad tjej

 

 

Inte så barnväliga ankor som kankse hade parnings säsong

 

 

Åka bil fick barnen göra

 

 

Fin bild på Kylie, tänkte förstora bilden och göra en canvas tavla av den

 


hm.. ser detta ut som en familje bild?   


Bad Kylie att ta bild på mig och Alex och fick med en bus unge i bakgrunden som ser helt borta ut

 


Fin bild på Alex och barnen

       

           

Dagen slutade med två glada ungar och två super trötta föräldrar, men vi hade det faktist det kul själv.

xoxo Em  

Av Emily - 7 augusti 2014 23:58

För att försöka få Angel att ta tålamod och sitta still med en sak i taget gick jag förra veckan och köpte extra stora pärlor och plattor för henne att bygga på.


´Kanke kunde lära henne färgerna samtidigt., stolt över min tjej som kan räkna till 10 nu


Hon blir irriterad när hon försökr att peta ner pärlorna men att hennes knubbiga finger råkar putta omkull pärlan brevid

   


Hann med att äta glass ute i det varma och fuktiga vädret innan förskolestarten

         

 

xoxo em  

 

 

 


Av Emily - 1 augusti 2014 22:59

Vilken helvetes fredag det varit, larmet gick vid 9 tiden på morgonen och jag var helt slutkörd efter ett glas vin och massor av prat med Alex fram tills halv 3 på natten. Sömning och något otaggad drog jag på mig kläderna och fixade med mig en snabb kaffe på vägen mot tåget. Startade dagen kl 11 prick med att prismärka om allt i barnavdelningen för den sista sänkningen tills en kollega ser hur vattnet pumpas upp från avloppet i städskurbben ut till hela vårat 150kvm stora lager. Tänk er pappkartonger fyllda med varor som nu är helt uppsugna med vatten. 30 minuter senare kommer 5 män och börjar fixa problemet och får bort de stora vatten massorna med hjälp av en vattensug och går på lunch. Trodde dagen skulle bli bättre till eftermiddagen tills vatten pumpas upp ytterligare om inte mer än första gången. Vid 16 tiden börjar allt vatten försvinna, men lagret ser ut som tsunami katastrof.


För två veckor sen åkte jag med barnen till Rum för barn och lät dem leka och måla.


Mycket stolt mamma när jag ser att Angel har lite tålamod att stå still en stund iaf

 


Kylies picasso målning

 


 


 


Glad tjej

 


oo mosters rumpa?

 


Efter ha sagt att Angel målning var fin gick Kylie också och kollade på den och kom till svars: Vet du vad? Jag tycker att den inte var så fin. Haha att barn är så rak på sak   

     


Åkte senare till min brosan för middag och tårta 

 

 

xoxo Em

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards