buffalowing

Alla inlägg under september 2013

Av Emily - 29 september 2013 00:24

Jobbade både övertid igår och idag,hade planerat in en fredags middag ute med Alex o Angel men det blev senare istället nu när jag fick jobba lite över. Igår vart det Restaurang Orkidé vid medis, har inte varit där på jätte längre riktig mysig atmosfär. 



Började med en Papaya sallad, helt ok men Tjabba thai har mycket bättre

 


 Grillad gambas med chilitäcke gjord panäng curry och salladsbädd 


 Grillad seafood med tamarine sås 


 Grillad oxrygg med vitlök och peppar   


Idag blev det ännu mer övertid men hade Angels gudmor, tant lisa och tant marisom kom och hämtade upp mig på jobbet och vi hade en mysig tjej middag på Drottninghof.


Började med en skärgårdstallrik som förrätt

 


 Cajun Burgare med bönsalsa och coleslaw  


Gudmor hade inte träffat Angel på hur längesen som helst så vi åkte hemåt efter middag för en snabbis besök och så fick Angel ny present som alltid när hon får besök av gudmor. Nu kan hon leka med sitt nya te set, High tea anyone?


     


Xoxo Em  

Av Emily - 27 september 2013 22:17

Från huvudkontoret till Zara home fick vi dessa tre små varelserna som husdjur. 


 


Äntligen är diskmaskinen, mikro samt spisen installerad på jobbet. 


 

Finns en ytterdörr man kan gå ut till terassen dock är det innegård och rätt så inhängd men blir nog rätt så skönt på sommaren.


Hade beställt hem rengöring Dermologica från en brittisk hemsida, betydligt myket billiogare än att köpa i butik. Rengöring + frakt och en massor av sampels gick loss på 300kr jämnfört med i butik då det ligger på 425kr uppåt.


   


Rekommenderar Dermalogicas produkter super bra mot huden och får bort all sorts smuts samt smink.



Xoxo Em  

Av Emily - 25 september 2013 22:17

I mitten av månaden hade vi hela gänget på Zara Home butiken börjat först med en hel dags kurs på Retail Knowledge lokaler och bjöds på luncg på Story hotel precs några meter bort.


Hälsotallrik värd att prova =)

 

'

Den 15:e fick vi änligen tillträde tll butiken den är hur snygg som helst, tills vi så de 120.000 kartogerna som stod och väntade på oss. De skulle packas upp, prismärkas upp och på hyllor & lager. Dagen efter kom den sista leveransen på 100 kartonger. Undra om jag var helt slut efetr de 46 timmar på 4 dagar.



Dag: 1

           

Dag:2

 

           

Dag:3

         


Den sista och 4:e dagen var en riktig lager dag då resten av sakerna skulle på på vårat 250kvm stora lager. Sista timmen tror jag inte ens mitt huvud var i funktion. Men tusan vad allt ser snyggt ut nu helt galet 4 dagar och vi hare Svandinaviens första Zara Home butik. Det firades med en fet middag på East precis i närheten av butiken.

 

         

     

Torsdags eftermiddag precis innan öppnigen av butiken då allt var lugnt och fint i butiken, det var arrangerat pressvisning för 200 inbjudna gäster fram tills 19.00 och sedan en VIP visning de andra som inte är press. I fredags vart det första officiella Big Happening för kunderna, själv så var jag hemma och var svin trött men hörde att det var kaos i butiken.


Xoxo Em  


Av Emily - 10 september 2013 23:32

Träffade upp syrran för brunch på Hotel Rival i söder med syrran i söndags, en lugn lunch var det dock inte när jag har ett litet monster som vägrar sitta still på sin stol. Tycker att deras brunch är rätt så ok, 265kr för allt ifrån sallader, pankakor, massor av pålägg och liten dessert bord med kaffe och te.


 


Istället för att hon skulle komma hem, och göra kaos så gick vi till närmaste sandlåda. Angel+ spade & hink=sant


     

Idag vart det öppna förskola nmed de andra små barnen och firades av Angel kompis Evita som fyller 1år idag. Så det blev tårta och massor av annat gotti gotti. Ska se om vi hinner för öppna förskolans bakdag på förmiddagen imorgon, både jag och Alex lediga och ska på årets sista grillning med mina syskon och brors barn på eftermiddagen. 

Dagens bild på min lilla bebis som blivit en stor tjej nu

 

Ska försöka vara så mycket med Angel som möjligt nu för nästa veckas schema ser fullt ut och en hel del sena dagar innan butiken har sin VIP öppning nästa fredag. 


Nu hopp i sängs kan knapp hålla ögona öppna.


xoxo Em  





Av Emily - 7 september 2013 21:36

Syrran kom hem idag efter en 24 timmars kryssning med sina kolleger, på vägen tillbaks till Stockholm smsade jag henne min lilla inköps lista på detta:


 


Hade dock velat ha detta mer som inte finns att köpa i butikerna längre i stockholm men hon hittade inte det på båten heller.


BonBon karameller

 

På vägen hem tog jag en sväg förbi våran Pulsen och hittade detta kap, köpte den mest för gaffelns skull.

 

10kr gaffel, sked och fodral why not?

 

 

Förra veckan kollade jag på gummistövlar och här om dagen hittade jag dessa älsklingar inne på

http://www.neimanmarcus.com/. Hur snygga är inte dessa två? Jag dör


                                   Burberry riding rain boot                                                   

Orginal pris: 2028kr Nu: 1423 kr    


Burberry Charcoal rain boot

 2099kr

   


Problemet? Att vi bor i Sverige och de ska lägga på ytterligare 25% skatt och en extra frakt avgift. Jag kan skicka dem till HK för billigare pris i frakt och avgift men då får jag inte dem förrän efter jul. Eller kanske dessa istället som jag också föll för.


Rag & Bone 3520kr, dessa vet jag att jag kan få tag på i Sverige.

Har ett par liknade från Filippa K i skinn som jag älskar 

     

 

 

 Besluts ångest dumma skor!! Ni förstör mitt liv. Och nej, Alex min sko samling kommer inte bli mindre!!


Xoxo Em  

 

 


Av Emily - 6 september 2013 12:02

Vi testa ännu en gång Restaurangen Farang igår, vi hade gått runt i stan och letat efter sköna svarta skor som jag kan ha till jobbet. Men kom hem tomhänt...Vart så sugen på asiatiskt men ingen sushi eller buffe så vi åkte mot Rådmansgatan och åt på Resturang Farang. Det har fortfarande lika god mat som förra gången, rekommenderas starkt att prova deras mat .


 

 

SOFTSHELL CRAB

grön mango, mynta, pomelo, grön ’nahm jim’, jordnötter ( beställde faktist två av denna rätt när jag har en syrra som äter en hel del

 

KALVKIND ‘SEREMBAN’
långbakad kalvkind, aromatisk chilibuljong, sallad på mynta och böngroddar

 

 

TORSK ‘DTOM KHA’ 
aromatisk kokosbuljong, blåmusslor, räkor ‘chili jam’, citrongräs   

 

Förra gången vi var där beställde vi överdrivet mycket mat så vi fick ta några rätter som take away. Så denna gång sparade vi lite mage för att testa deras dessert.


PHANANGAN BOUNTY’ 
ungkokosglass, choklad, vispad kokos

 

 

‘PADANG PADANG’ 
mörk choklad, passionsfrukt, ingefärsglass 

 

 

På vägen hemma såg vi denna skylt som fick mig och tänka på vad jag skulle ha gjort om jag öppnade dörren och såg denna människa.

 Scary shit

 

 

Ha varit på öppna förskola idag med Angel första gången denna vecka, ska försöka gå med henne även om både jag och Alex jobbar men det finns nog någon lucka här och där så hon kan leka av sig lite. Nu lunch time sen jobb för min del, börjar sent idag och slutar sent.... Någon som har vägarna förbi Nacka Forum idag? Så kan ni nog titta förbi. Alex slutar 15.00 idag och ska ha en grabbkväll hemma hos oss så tur att jag slutar sent ikväll då


Xoxo Em  

 


Av Emily - 4 september 2013 22:51

Idag satt vi 6 tjejer för kassa träning inför den nya Zara Home butiken som öpnnar redan den 20sep. Det ska blir sjukt spännande och vara med att öppna den nya butiken, den första Zara home i Skadinavien plus att de fyller 20år i år så det ska bli en stort event. Back to the subject, deras kassa system var sjukt krånligt och har har harft stora problem med deras avlarmning. Eller så är det bara jag som är trög, imorrn blir det mer floor och cashier training.


Själv så har jag halvt haltat de senaste dagarna då min stackars stortå har fått infektion så Alex har tagit hand om den de senste två dagarna så det inte ska bli värre. Idag Trillade denna ner i våran postlåda:


Chicco Physio soft

 


Den ska lilla oliva få nästa gång vi ses, Angel är för stor för nappen och vi försöker att napp träna henne nu när hon börjar få massor av tänder.



Xoxo Em  


Av Emily - 3 september 2013 21:58

I sommras så kunde man skicka iväg en sommarbild på sitt barn, och idag när jag kom hem från jobbet hade denna trillat ner i brevlådan som tack för trevliga sommarbilder.


Learn to drink Cup från MAM orginal pris: 60-70kr 


När man har varit mamma ledig sålänge som jag varit så känner jag mig helt slut i bollen efter en hel dag. Igår var det lager från 7-12, och det vara bara ett liten leverans. Stackars managern som varit i butiken sen 5 på morgonen. Idag vart det service avdelningen och imorgon kontoret.


Xoxo Em   

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards