buffalowing

Alla inlägg under mars 2015

Av Emily - 16 mars 2015 22:25

I söndags var Alex ledig så de var ute i solen för lunch på shogun och en liten shopping tur. Bad honom köpa nya byxor till Angel för de hon har hemma börja bli något för små. Hatar byxor och tröjor som blivit korta vid ärmen eller vid benen ser så himla fult ut. Han kom hem med två nya byxor och ett par minnie mouse öron som passar hennes klänning till kalaset. När han skulle betala blev tjejen i kassan förvånad att en pappa går och handlar kläder åt sin dotter. Hmm tänker jag då vad är det så ovanligt med det ? Gör inte era barns pappor det ? Min tjej har blivit jätte stor nu och har redan 104 i klädstorlek. Ska köpa en trenchcoat till henne som jag sett på Zara till våren och kanske en likadan till mig i den största barnstorleken 164. Jag får faktisk på mig deras barnkläder, köpte en fake päls väst där förra året som passar perfekt.

Pappa köpte glass till tössen vid Kungsträdgården

Vi har bytt vagn nu till babyzen YOYO istället för sittdelen i våran teutonia.

Kaffe i solen med uncle lo och uncle kei

Av Emily - 16 mars 2015 22:04

lördags var en riktig lång dag, väckte Angel stax innan 8 för att äta frukost, sätta på oss kläder och åka mot huddinge för dans hos funky kidz. Stackars Lill tjejen som var trött och inte var motiverad alls. Efter det så åkte vi hem för lunch och jag åkte in mot stan för ännu ett jobb pass. Slutade inte förrän 19.00 och var redan smått seg. Hade planerat att fira Angels gudfars födelsedag med middag på Pong och sedan en liten utgång till imperiet. Kom hem stax efter 02.00 och somnade som en bebis.

Av Emily - 12 mars 2015 22:25

Slutade relativt tidigt idag, gick förbi panini efter jobbet för att hämta ut en middags Box som bestod av bibibap för 2 pers värd 180kr. Sjukt hod och snart körning bär man inte vet eller orkar laga mat. I hela boxen ingår allt man behöver för hela måltiden. Det finna olika sorters lådor att välja mellan. Det jag behövde gör är att steka det marinerade köttet och koka ris. Rekommenderas stort. Finns även för 3 pers.

Koreans bibibap med ris, kött, kimchi, ägg och andra sorters inlagda grönsaker och en god chilisås

Av Emily - 12 mars 2015 21:02

De senare dagarna har både jag och Alex haft Angel hemma då hon fortfarande är super seg och hostar. Vi har vabbat om varandra då den andra partnern jobbat. Idag var hon helt hängig och tog sin älskade snuttefilt och kudde och la sig på soffan. Stackars lilla tös, håller tummarna att det är sista förskylnigen innan vår och sommar period. Under dagen jag vabbat har vi försökt att vara lite ute för frisk luft medan jag öppnat alla fönster hemma för att vädra. Vi har även pysslat lite hemma för att underhålla Angel som annars vilja springa runt.

Bygga pärlplatta var super kul

Av Emily - 8 mars 2015 22:15

Helt galen vår värme det kom idag, helt underbart hade tur att jag var ledig under helgen också. Men själv har både jag och Angel åkt på en förskylning, hon verkade ok de senaste dagarna med lite snor men så kom hostande smygandes i efterhand och nu till helgen har hon haft feber upp till 39,3. Så det blir nog vann för Alex del imorrn för jag jobbar till 16 så får vi se om vi byter av varandra så jobbar han kvälls passet

Min stackars trötta tjej idag

Av Emily - 1 mars 2015 13:32

Även om jag och Alex har barn så har vi diskuterat att vi fortfarande är gifta och behöver då och då några timmar för oss själva. I söndags blev det en sådan kväll vi gick till vapiano vid centralen och beställde in lite mat och själv tog jag en välförtjänad glass vitt till maten. Blir inga sena kvällar nuförtiden när jag vet att vi har en levande väckarklocka hemma som kommer och väcker oss och vill ha din morgon välling. Sitter på tuben kust nu mot kista för en ännu en egen tid med syrran för bio. Möter upp resten av min familj senare för middag

Pasta med ruccola, oxfilé och grönsaker. Massor av vatten i botten av skålen dock som smakade soppa

Tok älskar deras Cesar sallad med antigen dubbel kyckling eller scampi

Och så lite charkisar vid sidan om

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards