buffalowing

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emily - 31 augusti 2013 12:00

Jag hade köpt med mig en yogurt med mûsli samt en kopp kaffe, jag såg skeden som låg på brickan och tänkte inte så mycket och hällde i mitt socker och vevade och slänge skeden efter. Väl på tåget tar jag upp min yogurt från väskan och ska äta och min tanke slår. Helvete jag slängde sken hon gav mig, det är fan ett i:lands problem. Fick dricka upp den istället.    


Vart förbi denna ställe tidigt på morgonen för att skriva kontrakt. 

 


Xoxo Em  

Av Emily - 30 augusti 2013 23:45

I onsdags träffade jag upp syrran för lunch efter jag hade gjort mina ärenden o stan och syrran slutade halvdag. Lunch på Kajsas fisk, har inte varit där på evigheter och som vanligt är det mycket folk.


 


Efter lunchen tog vi en promenad till den nya natur kompaniet och kollade på stövlar, men de hade nästan inget utbud men jag provade ett par som satt bra i storleks mässigt men de var riktigt stora vid vaden. På Trentons egna hemsida hittade jag två par som var mindre i vaden. Vad tycks?


 Antigen vinröd men det ska finnas en som inte är matt

 

 

Eller denna sötnöten, modellen heter Kelly Vinter

   

Ska be syrran kolla priset i London när hon åker om några veckor. På vägen ut såg vi denna som jag har beställt till Angel. Den är hur urgullig somhelst Kånken mini, orginalpriset i butiken ligger på 499kr men har pratat med en vän till mig som jobbar som inköpare för fjällräven så den där 40% rabatt satt som en smäck. 


Kånken mini i färgen Peach Pink


Nu har Angel sin första dagis väska

 


En hel timmes vandring i Natur kompaniet så vart vi trötta och satte oss för en fika på Espresso house inne på NK, baristan övertalade mig att prova flat white men den var inte god alls. Men hann med att köpa en ny dag creme från Decléors nya serie: Hydra Floral


Priset låg något under 300 lappen

 

 


15.00 fick Claudia fick en lucka öppen för klippning vid Kungsholmen, i 40 minuter satt jag och läste de senaste skvaller blaskan medans syrrans hår blev 15 cm kortare.


And ofcours satte vi oss igen, men denna gång på vettis i väntan på att Alex skulle sluta jobbet.


Choklad cupol


Budapest bakelse    


Xoxo Em  


Av Emily - 30 augusti 2013 22:16

I tisdags vart det en riktig handlar dag, men inget till mig som sagt. Att ha barn är verkligen inte ett vanligt 9-17 jobb, man är en standby 24/7 morsa. Idag åkte vi och köpte mat hem, välling till Angel och såklart en Kitty sandleksaker från BR då vi hade turen med sin 25% rabatt. 

Jag vill ge massa applåder till de mammor som föder barn så tätt inpå åldern, jag skulle inte orkat med en till alls i den punkten jag är i nu. Känner en tjej som fick sin son för 11 månaders sen och för 2 veckor sen födde hon en dotter. Hon säger ju själv hon inte får sova mer än 4 timmar per kväll sen hon fick två barn. Tack och lov att Angel har sovit bra om nätterna sen hon var bebis. 



 

 

Xoxo Em  


Av Emily - 29 augusti 2013 00:57

Vill här på bloggen gratulera min kusin och hennes man Mitchel till deras nyfödda dotter. Hon fick göra akut kejsarsnitt dock eftersom hon över den beräknade tiden. Men det som räknas är att lilla bebisen kom till världen fullt frisk. Nu har Angel fått sin första syssling från min mammas sida.


Välkommen till världen Mirianne

 

 

xoxo Em  

 

Av Emily - 26 augusti 2013 23:01

I fredags vaknade Angel tidigt på morgonen så vi tog en promenad till öpnna förskolan så hon kunde leka av sig lite innan hon fick åka hem och vara med farmor.

 

Vad är det med alla barn som alltid försöker gå upp på fel sida?

 

Så har vi en annan sida av Angel ( den lugna)

 



Under tiden åkte jag själv ut mot Karlaplan för ännu en intervju, på vägen hittade jag denna:

 

Food trycken har varit så himla omtalad och äntligen hittade jag den parkerades utanför Fältöversten.


Special combo, Vietnamesisk pate, skinka och terrine på grishuvud

 

 

Brässerad fläsksida

 


På vägen hem hämtade jag även hem denna kartongen till Angel

   


På kvällen satt jag och planerade lite schema läggning för oss alla, komemr som sagt börja jobba redan nu på torsdag och det ska vara så himla skönt och komma bort från att vara mammaledig.

Under tiden jag håll på med det så skrek Alex att jag skulle ringa 112, trodde han skämtade med mig när han sa att det brinner. Min första tanke var nog en brinnande papperskorg tills jag såg brinnade huset framför oss.


       

Xoxo Em  



Av Emily - 25 augusti 2013 21:20

I torsdags blev det jobb för min del sedan en födelsedags middag inbokad med mamma och syrran. Efter några telefon samtal och grubblandes vart vi skulle äta någonstans hamnade vi på detta ställe: http://www.noshandchow.se/



Åt en underbar middag förutom att det trillade in några samtal under tiden. Maten är gudomlig och super mysigt ställe.


I väntan på mat satt vi åt deras surdegsbröd

 



Lobster roll på skalad hummer, hemgjord hummerkorv
i fänkålsbröd med tryffelremoulad, höstsallad
och pommes frites

 

 

Långkok på dovhjort, potatis- och jordärtsskockspuré,
rökt sidfläsk, steklökar och enbärssky

 


Peppargrillad hängmörad entrecôte med tomatsallad,
ugnsbakad vitlök, chilibearnaise och friterad potatis

 

Inne på toaletten, har alltid svårt och hitta dörren

 



Xoxo Em  

 



Av Emily - 24 augusti 2013 18:55

Minste en gång om dagen de senaste veckorna harjag varit ute på en lång promenad med Angel, för att hon ska bli av med lite överskotts enegi så sover hon jättebra på natten. Skippar vagnen hemma och följer efter henne vart nu hon vill gå. På en hel timma hann vi till centrum och tillbaks samt lite lektid när hon hittade en sandlåda.


 


Xoxo Em  

Av Emily - 24 augusti 2013 15:57

och in med det nya, hade skrivit tidigare att vi slängde vårat gamla soffbord och köpte ett nytt. Så ser den ut för er om är nyfikna:


Rektangulärt bord från Mio med en förvaringsunderdel och frostat glas i mitten

 


xoxo Em  

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards