buffalowing

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Emily - 9 augusti 2013 23:13

Idag vart en tidig morgon då jag och Angel åt frulle tillsammans, hon åt sin välling och jag min macka och dagens första kaffe. Det vart ännu en dag på jobbet då jag fick hoppa in och hjälpa till, många som inte vet att jag har fått jobb än men nu vet ni det iaf. Fick ett jobb på en jätte mysig inredningsbutik på St eriksplan, de säljer allt från små kort till vattenfontäner. Såg dessa inne i butiken som jag älskade, kanske ska införskaffa några sånna hemma som dekoration... Vad tycks?


 


Här om dagen gick jag och Angel förbi våran mataffär och hittade detta:


Bambino drickmugg

 


Utan att det spiller ut vatten, nu när hon älskar och skaka och vända upp och ner på sina flaskor

  


Riktigt bra kap 10kr, orginalpris: 155kr    

Träffade upp Tant Candy och syrran idag efter jobbet för AW efter en lång fundering hamnade vi på Restaurang Rispapper på söder. Blev bara vietnamesisk mat idag eftersom deras thailänska kock var sjuk, maten dög men gillar fortfarande den vietnamesiska food courten i Kista galleria.


Färska vårullar

 


Nudelsoppa

 


Skaldjurs wok med extra mycket chili

 


Under tiden jag jobbade var Alex hemma med Angel, tant Elin och farbror Johan kom hem till oss med sin lilla plutt på besök så ungarna kunde leka tillsammans. Angel fick även detta av tant Elin:


 


En hejdå puss innan det var tid för lilla Nicole att åka hem

( bild tagen från Elins blogg: http://www.blogkeen.com/view_blog.aspx?id=85056891&blog=364511)

 


Xoxo Em  









Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards