buffalowing

Alla inlägg under oktober 2013

Av Emily - 30 oktober 2013 22:35

I måndags slutade jag halv dag vilket slutade med en middag ute med syrran och Kylie. När det fortfarande inte var middags tid och jag vart hungrig så slog vi oss ner på Taverna Brillo. 


Bakad röding med morot, dragon, dill och smörad skaldjursbuljong

 


Spagetti bolognese till Kylie


Syrran beställde en rödvinsbrässerad oxkind

     


Efter maten forsatte vi kvällen på ett fikhak närmare centralen innan Kylie började bli trött och ville hem.


Dessa två dagar har jag haft cravings för räksmörgås, så det vara bara sätta sig och börja göra en. 


Tada! vad tycks??


 


xoxo Em  

Av Emily - 22 oktober 2013 21:58

Igår kväll efter ha inhandlat sakerna till Angel gick jag och min kära man på en ensam dejt. haha tycker själv att det där lät lite nördigt, ``dejt´´ However så hamnade vi på söder, vad vi skulle äta var fortfarande en gåta tills vi kom på att vi ville prova på India Garden som hade fått så bra kritik. Längre fram på samma gata fanns även två andra resturanger som vi vart nyfikna på sen tidigare, Tre indier och en vietnamesisk Nem Nem Quan. Efter gått fram och tillbaks på gatan och kollat på meyerna satte vi oss ner på India Garden Brasserie & Bar. Super mysig resturang och riktigt bra service må jag säga. 

Tror att vi hade lite för höga förväntingar på maten eller så kanske det är vi som har andra smaklökar? Måste nog dra med oss våran indiska vän Panda för att ge mer kritik. Notan: 950 för två peroner , nja vet inte om det va värt men maten dög nog att vi kommer åka dit igen.


Min snygga man höhö   

 

 

 Himalayan Fountain 

Indiska bönor serveras i en hemgjord friterad korg,fylld med färsk kokos,Tamarind,limeblad och kryddor. Serveras med gurka,morots och purjolökssallad

 

 

Magic Mushroom 

Stora champinjoner som fyllts med lammfärs,kryddad med vitlök och koriander och friterats till ett krispigt skal 

 

Mango Balti 

Grillad nöttkött med stekt lök, paprika, tomater och färsk mango i Baltisås

   

 

Chicken Tikka Masala 

Grillad kycklingfilé med grädde, tomat och nötter i yoghurt sås

 


Tre sorters naan bröd  

Lets eat   

 


Xoxo Em  

Av Emily - 21 oktober 2013 22:18

I lördags slutade jobbet relativt tidigt men det var planerat att ha en spa dag med syrran men det blev inte av när hon hade tagit med sig Kylie ut. Så istället bestämde kylie sig att vi skulle äta pizza som en sen lunch/tidig middag. 


Large chezzy chrust pizza half super supreme half tropical chicken

 


Idag var det tredje dagen för Angels inskolning på förskolan, till och med lärarna är glada när dem ser henne. Hon har fått ett smeknamn: dockan   


Riktigt tur att hon inte är mammig eller pappig, sett ett annat barn på hennes avdelning som bara gråtit de senaste gångerna jag varit där när jag ska lämna eller hämta Angel. Imorgon det det en full dag för henne från 9-14 men det klarar sig mitt lilla skutt. Är ledig imorrn men har en hel ärenden att fixa så det blir också skönt att hinna göra ärenden utan angel busandes runt sig. 


Också kul för Angel då hon känner två av barnen sen innan på öppna förskolan, en liten tjej som heter Evita och en Maja.


Rikigt ful bild, men det fick duga just nu eftersom de behövde en så de kunde klistra upp 

 

Min bebis har fått en fin plats 

 


Hade en inbokad läkarundersökning idag efter det tog jag och Angel en lite promenad till ÖF för att skapa kaos där än hemma. Vid 17-tiden åkte jag ut med Alex mot stan för inhandling av det sista till Angels vinter kläder och annat som behövdes. Det blev en dyr dagis tid detta, Nya regnställ, stövlar, vinteroverall, fingervantar, vintervantar, vinterpolo, mössa och sist men inte minst vanthållare. 


Regnställen och stövlarna lämnade jag på dagiset idag, vinteroverallen fick hon av farmor redan i höstas för 650kr från Lindberg

Vad tycks?

 


Vintermössan fick hon var mormor innan hon åkte iväg till HK, idag köpte vi det sista som behövdes i vinter kollektionen.


Fingervanatar bra att ha nu när det inte snöar än 79kr

Angel fick ett par vintervantar förra veckan av farmors vän så dem kan hon använda när det är riktigt kallt ute

 


Merino ull polo som håller henne från kyla och snö 149kr

 

Vanthållare 49kr

 



Imorgon blir det inköp av vinterkängor.


Natt natt 


xoxo Em  




Av Emily - 21 oktober 2013 21:59

Har alltid velat klä ut mitt barn till en pumpa på en halloween men nu när Angel växer så det knackar så känns det så onödigt och införskaffa en hel dräkt till henne som hon ska springa runt i hemma. Så det fick räcka med att jag kollade lite på andra små söta knoddar som hade klätt ut sig. 


prinsessan Leia

 


Harry potter

 

 

Gamla gubben från filmen upp

   


Trädgårdstomte

   


Gammal tant

 

 

Xoxo Em  

 


Av Emily - 18 oktober 2013 23:47

Jobbade över idag igen, börjat bli som en vana nu nästan. Igår kom leveransen på en hel del söta julpynt, blir nog lite små shopping för min del tills jul. Efter jobbet drog vi förbi Wienercafeét som ligger precis runt hörnet från mitt jobb för en snabbis fika. Dock missade vi deras Afternoon tea som slutade 17.00 men vi var inte ledsna över det och hittade en hel del gotti gotti i deras enorma utbud av meny. 


Café Mocca Valrhona

 


Scandinavian Club sandwich: Rökt lax, gurka, ägg, lök, pepparrot, sallad

 

 

Ceasar sallad

 


Kan ju absolut inte missa deras dessert när man ändå är där eller??


Coupe Wiener: Stor coupe fylld med hallon, glass, maräng och grädde

 


Hallonmousse: med mango, mjölkchoklad mousse och kärnmjölkskaka

 

 

Precis när vi skulle gå såg vi deras enorma kök med en hel del pajer som låg på bänken   

 

 

 

 

Nu sleep sleep time, blir ett tidigt morgon pass imorgon samt att förbannade pendel inte går när de håller på med citybanan, blir en fet omväg hatar åka buss.

 

xoxo Em  

 

 

 

Av Emily - 14 oktober 2013 13:49

Väcktes tidigt på morgonen av Angel som kom och kröp ner mellan oss. Blev en snabbis runda ner till Öppna förskolan och imorgon kommer både jag o Alex vara lediga så tänkte kanske hinna åka förbi hennes dagis och fixa hennes schema. Hon skulle redan varit på inskolning förra veckan men hon var snorig och hostig så det var lika bra att hon stannar hemma och blir frisk först.


Helgens middagar bestod av detta:

 

Beställde  5st levade hummrar från kvalitets fisk

 

 

Pappa är inte i Sverige, annars kunde han lagat på ett asiatiskt sätt men det blev svennebanan viset, gratinerad hummer fick duga

 


Varmrätten blev Hot pot i all ära

     


Efterrätten gjorde syrran som var äppelpaj men den glömde jag o ta bild på och hamnade i magen istället.Nu mot jobbet tills 20.00 


xoxo Em  

Av Emily - 13 oktober 2013 22:47

Har varit hemma hos syrran denna helgen och bara ätit god mat och varit med syskonen och deras diverse fru/ pojkvän och barn. Underbar helg och nu helt slut körd. Hade en mysig samtal med syrran igår fram till 3 på natten,konversationen handlade om allt mellan himmel och jord som vanligt. Saknar dessa dagar där bara och jag syrran pratade i evigheter. Kom hem för ett par timmar sen och nattat Angel och fick för mig och kolla genom Angels första bilder då hon precis var född. Saknar jag dessa dagar? Både ja och nej. När hon var bebis så ville man att hon skulle lära sig sitta, prata, krypa och sen gå. Nu när hon kan allt detta så saknar jag den lilla bebis lukten och gosiga bebisen som var orörlig. Mamma älskar dig ändå när jag ser dig le varje morgon. En överaktivare varelse finns nog inte just nu haha. Mammas och pappas busfrö.


Hem kommen precis från BB

 


Tackar gudmor för allt stöd hon gett med och min lilla familj, älskar dig min lilla tjockis

 


 


xoxo Em    

Av Emily - 5 oktober 2013 21:58

Igår blev en lång kväll först med jobb fram till 17 men det blev dock övertid så passade på och roffa åt mig de extra timmarna. Efter det träffade jag upp syrran för middag vart vi skulle var en helvetes resa runt östermalm. Vårat första choice var Nosh & chow de hade fullbokat, ringde Wasahof samma svar där med. Gick mot Miss Voon som också hade fullt till slut vart vi båda gnälliga och trodde fredags kvällens middag skulle sluta på närmaste donken. Men vi fick som tur plats på Råkultur och åt som två ursvultna grisar. Inte vart någon gång då bordsgrannarna inte tittar på oss när all vår mat kommer.

Rökt laxfena tamaki med löjrom

 


Sushi och sashimi tallrik blandad från menyn    Mätt och belåtna åkte vi hemåt och vart super trött efter en hel dag, tittade igenom påsen med saker jag syrran hade köpt i London

 

Bas t shirt till Angel

         

 

Essies nyaste naggellack och en deo till min man         

 

Hårspännen till mitt lilla monster dem försvinner en o en

   

 

Linne från VS

 

 

Fick även lite andra underkläder ska nog inte lägga upp dem här på bloggen. När jag kom hem så låg min lilla ängel och sov redan så hon fick sin kanelbulle dag på morgonen tillsammans med mig innan jobbet.

 

   

 

Nu sov dags imorgon ännu en dag på jobbet.


Xoxo Em  

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards