buffalowing

Alla inlägg under februari 2015

Av Emily - 25 februari 2015 21:25

Igår träffade jag och lillskrutten upp syrran för en snabb fika på Wiener caféet för att testa sista semlan eller hemlan som den heter för i år. Av alla de tre sorterna gillar jag forfarande den vanliga bullsemlan och så ska den vara från vetekatten. Kom ihåg att stackars Alex fick stå i en massiv kö på fettisdagen för att köpa just två semlor för den dagen efter jobbet. Har provat wrap semlan från tösses bageri och föll mig inte i smaken alls som jag hade förväntat mig så den får ++/+++++ för mycket grädde och mandelmassa. Hemlan provade jag igår som ser som en bulle som de har gröpt ur innehållet och sedan fyllt den med vispgrädde, Wienercaféets egen hemgjorda mandelmassa som är gjord på rostade mandlar plus att vaniljkräm. Den får av mig en stark +++/+++++. Vetekatten är nog den bästa semlan dem senaste åren jag ätit

Introducerar mr hemlan

Min tös är alltid glad att få en semla

Av Emily - 25 februari 2015 01:36

Har jag tagit för mycket över huvudet ? Känt mig totalt utmattad eller är det förkylningen som tar kål på mig. Angel ska till förskolan, på dans och nu på castings. Jag själv ska jobba och samtigt få ihop hennes schema med mitt. Vi håller på att planera en resa nu till slutet av mars men också en Asien resa genom Dubai tills slutet av aug/ sep. Angels 3 års kalas håller på att planeras och än så länge så har vi fått lokalen klar. Syrran ska
Föda snart så kommer mina föräldrar hem snart. Känns mycket på endast ett par månader. Ska försöka kolla upp bageriet En Nypa Socker tills nästa vecka för att få Angels tårta klar. Sandra bogart som äger företaget en nypa socker gjorde min och Alex bröllops tårta, vi hade henne som första hans val förra året när Angel fyllde två men då var hon beräknad att just föda sin son. Men i år blir det Mimmi mouse som tema och själv har vi hittat lite inspirations bilder vad tycks ?

1.

Jag totalt älskar denna

3.

Tycker denna är så tråkig men Alex tyckte den var enkel och fin

Denna variant var mitt andra hans val

Av Emily - 25 februari 2015 01:19

I början av månaden fick vi en invite för ellas 2 års kalas. På schemat stod det tomt och Alex blev ledig den dagen då vi tog oss en sväng förbi dem för att fira den underbaraste ella. Bara dagar innan kalaset fick vi även veta att de kommer gifta sig så just alla hjärtans dag då dr hade slagit ihop hela kalaset samt bröllopet i en och samma fest.

Jättefin dekoration gjort av Ryan och Rachelle som jag vet var super trötta efter hela bröllopsdagen redan dagen innan men ändå lagade massor av god mat

Enormt mycket mat den dagen

Grabbarna

Angel hittade en super söt tjej som hon inte kunde slita sig ifrån. Vart jätte ledsen när vi skulle åka hem

Grattis ännu en gång till Ryan & Rachelle på eran bröllopsdag och grattis till lilla sötnosen Ella summer som fyllde 2 år

Av Emily - 25 februari 2015 01:06

Efter ha varit gift ett par år nu så känns det där med alla hjärtans dag inte så speciellt längre. Förr när man inte hade barn och endast i förhållande så förväntade man sig blommor, middag och hela kalaset. I år valde vi att båda jobbar som om det inte är nån så speciellt. Önskar bara att vi fortsätter som en glad och lycklig familj. Slutade relativt tidigt den dagen jämfört med Alex som inte kom hem strax efter midnatt. Väl hemma spenderade jag resten av kvällen med min lilla älskling och kollade på minions och åt cheese hearts

Men jag fick rosor dagen innan så det gills nog tack älskling

Av Emily - 25 februari 2015 00:51

Har skrivit i tidigare inlägg när Angel var ute med mormor och morfar i stan och en scout hittade Angel och undade om hon skulle vilja vara med i Apoteket kronans reklam kampanj. Dock fick hon inte jobbet, inget snyftades här inte, tyckte mest att det var rätt så kul att hon ens fick en förfrågan. Veckan efter hade Linda som hon heter skickat in bilderna på Angel till en av Sveriges största modell agenturer Stockholmsgruppen kids. Vi bokade in en tid fyllde i formulär och jackpot min älskade tjej blev intagen till deras agentur. Vi fick lite info om företaget och fick även höra att det kan ta upp till flera månader för olika uppdrag. Idag när vi skulle till passexpeditionen för att göra pass till Angel såg jag en super glad nyhet från en av medarbetarna. Angel har fått sitt första jobb uppdrag för en av största babyvårdsföretag.

I väntan på fotografering på deras kontor

Angel körde på nån sorts uppvärmnings pepp

Hon var smått nervös och blyg i början. Så jag satte på en älsklings låt som hon dansar till och så släppte verkligen hennes nervositet

Ett par bilder på Angels första fotografering som också finns i Stockholmsgruppens egna hemsida

Av Emily - 19 februari 2015 11:08

Varje år runt februari så pågår det krogveckan i två veckor. Det marknadsförs massor av top restauranger runt om i Sverige, alternativen är antigen 2 rätter för 200kr eller 300kr beroende på restaurang. Vi man gå de dessa restauranger måste man boka galet snabbt, brukar vara fullbokade på de flesta bättre restauranger. I år valde vi tre eftersom jag hade begränsat med tid med jobb och barn. Först ut gick vi till hotell Skeppsholmen, mysigt resturang som kändes lite utanför Stockholm, men ändå låg mitt i stan

[Bild]

Av Emily - 18 februari 2015 23:19

För nästan en vecka sedan mötte vi upp några av Alex arbetskollegor och deras diverse för mat och bowling. Vi gick och käkade teppanyaki på restaurang Sakura i Luntmakargatan och tog även ett par dricker innan vi drog oss vidare mot Globen till tolv arenan. Aldrig varit där tidigare men det var galet stort där. Vi bokade in oss på tre banor för att köra lite bowling tillsammans och umgås.

Middag på Sakura

Ordet teppanyaki är rå mat som man grillar själv vid bordet. Det erbjuds olika sorters kött, fisk och skaldjur och grönsaker om nu nu vi ha det. Rekommenderas stort för er som aldrig provat på det

Bowling på o'learys

Av Emily - 18 februari 2015 22:41

För som inte är asiater så kanske ni inte har 100% stenkoll på dagens almanacka men idag firar vi den kinesiska nyåret och för det mesta så brukar man äta middag med familjen samlad och barnen brukar få samla in små röda kuvert med pengar för att ge lycka. Så idag åkte jag, Angel och Alex in mot stan för en lätt lunch och hämtade upp lite skaldjur som vi hade beställt för en enorm hot pot middag. Bjöd även hem våran familjevän panda och hans fru Sonia, som vi inte träffat sen de kom hem fram deras bröllops ceremoni från Indien. Precis nattat Angel efter ha krigat med henne i nästan 30 minuter. Skrev i mitt senaste inlägg att Angel har börjat på dans hos funky kidz som hon totalt älskar. Hade köpt en fin liten dans klänning och skor till henne nån vecka innan kurs starten

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards