buffalowing

Direktlänk till inlägg 21 november 2013

Piss råtta till barnläkare?

Av Emily - 21 november 2013 22:14

Ja de 170 vabbdagarna kom till andvänding nu iaf, för er som inte vet vad som har hänt så kan jag berätta att Angel hoppade ner från sitt skötbord i tisdags kväll. Hon tror att man alltid är i hands och kan fånga henne. Blir nog inte några fler hopp hopp på ett bra tag framöver. 

Hon grät och skrek som en stucken gris i 45 minuter tills jag verkligen inte fick tyst på henne ringde jag in till Vårdguiden för rådgivning och akut åkte vi in till Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Inte nog med det så satt vi i trafik kö i 30 minuter där det var rusningstrafik vid Essingeleden. Dock så hade hon slutat gråta och börjat bli trött och somnat istället. Väl framme gick allt väldigt snabbt inga skador på kroppen förutom på höger arm där handleden vart svullen och överarmen. Fick själv begära en röntgen så jag inte behövde åka in igen och kunna sova gott utan beskymmer var tanken. Läkaren bedömmer att hon enbart fick lättare mjukdels skada dvs lite små svullnader och blå märken som kommer gå över. Väl hemma när jag ska byta om till hennes pyjamas, ser jag hur hennes överarm har förvandlats till en stor tennis boll som putat ut. Försöker vara positiv med tanken på att läkaren sagt att det inte är något problem med lite massage på armen somnade hon och några timmars sömn vaknar hon och skriker som en stucken gris återligen. Bollen på armen har blivit ännu större och till och med hård nu så jag väljer att åka in till Huddinge istället. Hela denna dag vart rena helvetet för mestadels Angel hon grät och grät när vi skulle röntga henne igen. Det gjorde så ont att se henne gråta så enormt mycket under de 30 minuter. Svaret trillar in äntligen har Angel fått i sig lite mat och somnat så får jag svaret: FRAKTUR!


Jag blev så förvånad eftersom jag vi röntagade samma arm dagen innan. Återligen är vi tillbaks till ruta ett, Astrid Lindgrens barnsjukhus! Vart så jäkla förbannnad hela vägen dit. 

Fraktur hade hon jävla piss råtta till barnläkare. Vafan man kan ju inte skicka hem ett barn på 18 månader med en fraktur i armbågen och säga neh allt ser bra ut. Vi åker återligen till Astrid Lindgren för gipsning. No shit Alex var fly förvbannad på läkaren som hade undersökt Angel dagen innan. 


Alex hade skrikt på läkren och sagt: Vet du hur många barn som dör varje år för att ni som läkare bedömmer fel?

Svaret vi fick var så chockande, Det är så svårt att bedömma ett barn så litet om hon har ont eller inte. Om det var mitt barn skulle jag inte röntgat armen alls.


Hon rörde inte på armen alls på hela kvällen och du säger hon inte har ont och om jag inte begärde en röntgen skulle hon varit hemma med en jävla frakut ditt dumma fan.


Min stackars plutt blir nu hemma ett par veckor med gipset på, tur så är hon fortfarand en glad plutt som inte kan sitta still. 

 


Blev en sväg förbi Tezikuri för mat innan vi åkte hem, hade totallt glömt att äta

 


Försöker leka med en gipsad arm

 


Blir mycket gnäll framöver nu när hon inte kan komma upp på sängen eller soffan själv utan sin högra arm

 


Erm... Angels kylskåp?

 



Imorgon är jag tillbaks till jobbet och Alex är hemma med henne. 


Xoxo Em  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emily - 18 oktober 2015 22:27

Är halv vägs hem nu efter en söndags ledighet som spenderades med syskonen och deras diverse samt barn. Ikväll blev det pasta med köttfärsås, vilket går in i både stora och små magar. Angel somnade inom 5 minuter efter vi gick ifrån syrran, hon bruka...

Av Emily - 17 oktober 2015 00:30

Hur kyligt är det inte nuförtiden tiden? Jag tål verkligen inte kyla och sen semestern har jag åkt på 2 förkylningar redan. Men innan kylan slog till och både jag och Alex hade två semester dagar kvar, mötte vi upp farbror Johnny och hans dotter chan...

Av Emily - 5 oktober 2015 20:11

För ett par veckor sedan blev jag inbjuden till Isabella löwengrips LCC event i samarbete med lindex. Super mysigt event där det bjöds på dricka och tilltugg intill lindex egna showroom. Lindex själva visade även upp deras senaste höst nyheter, hitta...

Av Emily - 5 oktober 2015 19:54

Skulle ha jobbat fram tills 20.00 idag, men fick jobbiga hostattacker under tiden så blev hemskickad istället. Åkte hem efter halva dagen och försöker trycka i mig så mycket vitaminer och mediciner. Provar på både kinesisk örtmedicin som luktar pyton...

Av Emily - 4 oktober 2015 21:29

Jag hade tagit hem Theo över natten hem tills oss dagen efter spa kvällen. Tänkte det skulle vara snällt så att syrran och Anders skulle få lite egentid men den lilla krabaten är ju verkligen sällskaps sjuk. Så snabbt man lägger ner honom blir han to...

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards