buffalowing

Direktlänk till inlägg 13 april 2015

Mini trip

Av Emily - 13 april 2015 10:58

I slutet av mars åkte vi på en mini trip till tallin, hade för många semesterdagar kvar så behövde ta ut dem. Eftersom det inte var så planerad att åka iväg så tog vi nått ställe som var nära och Angel kunde ha kul. Tjejen var ju totalt överlycklig över att gå åka båt.

Tog en fika på terminalen innan påstigning

Pappa,mamma och barn fika

Ställde oss på övre deck och såg kollade på solnedgången över Stockholm samtidigt som vi åkte från Stockholms vatten

Angel hade inte förstått att hon redan satt på den enorma båten och stod vid fönstret och letade efter båtar

Min stackars man vart lite sjuk på resan dit

Vi hade hyrt en bättre hytt på båten tur var för jag åkte på en rejäl förkylning under kvällen och låg mestadels och kall svettades hela natten. Väl framme i tallin på morgonen mådde jag lite bättre så vi tog en taxi till vårt hotell

Våran super fräscha svit på tallin spa & konferens

Rekommenderas stort att boka detta hotell

Åkte ut för lunch på Tallinns gator, och hittade ett bryggeri

Gris öron

Åkte tillbaks till hotellet för en powernap, började känna av illamående och huvudvärk

Vaknade upp 2 timmar senre och mådde någorlunda bättre men fortfarande sjuk. Hade tänkt oss och käka middag på en av hotellet restauranger som vi faktist hade sett fram emot men tyvärr var den abonnerad så vi fick planera om lite.

Vi tog ännu en gång en taxi in mot stan och som ni ser på bakgrunden en kinesisk resturang. Taxi var inte så himla dyrt så vi åkte det mestadels av våran resa där.

Mina två älsklingar inväntar mat ??

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Emily - 18 oktober 2015 22:27

Är halv vägs hem nu efter en söndags ledighet som spenderades med syskonen och deras diverse samt barn. Ikväll blev det pasta med köttfärsås, vilket går in i både stora och små magar. Angel somnade inom 5 minuter efter vi gick ifrån syrran, hon bruka...

Av Emily - 17 oktober 2015 00:30

Hur kyligt är det inte nuförtiden tiden? Jag tål verkligen inte kyla och sen semestern har jag åkt på 2 förkylningar redan. Men innan kylan slog till och både jag och Alex hade två semester dagar kvar, mötte vi upp farbror Johnny och hans dotter chan...

Av Emily - 5 oktober 2015 20:11

För ett par veckor sedan blev jag inbjuden till Isabella löwengrips LCC event i samarbete med lindex. Super mysigt event där det bjöds på dricka och tilltugg intill lindex egna showroom. Lindex själva visade även upp deras senaste höst nyheter, hitta...

Av Emily - 5 oktober 2015 19:54

Skulle ha jobbat fram tills 20.00 idag, men fick jobbiga hostattacker under tiden så blev hemskickad istället. Åkte hem efter halva dagen och försöker trycka i mig så mycket vitaminer och mediciner. Provar på både kinesisk örtmedicin som luktar pyton...

Av Emily - 4 oktober 2015 21:29

Jag hade tagit hem Theo över natten hem tills oss dagen efter spa kvällen. Tänkte det skulle vara snällt så att syrran och Anders skulle få lite egentid men den lilla krabaten är ju verkligen sällskaps sjuk. Så snabbt man lägger ner honom blir han to...

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards