buffalowing

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Emily - 12 april 2013 23:30

Kom hem rätt så sent igår och vart så himla trött efter spat så deckade så snabbt Angel hade fått sin natt välling. Idag skulle vi till Toys ´r us, men vi vaknade till ett så trist väder så vi valde att vara hemma istället. Åkte 2 timmar bort från storstan igår för att ha en underbar dag på Grisslehamn havsbad. Det vart värt resan, kan jag säga.


Efter ha köpt med oss en varsin wrapp på Wiggo så åkte vi tunnelbanan mot Danderyds sjukhus för att byta buss mot Norrtälje busstation och sedasn vidre med en buss därifrån mot Grisslehamn. Efter 1.5 timma bussresa, där man såg färre och färre hus men mer och mer åker så kändes det att vi började närma oss.


Här kommer en bild bomb från igår:


Tur att vi hade bra väder igår





Ingången till Spa  



   


Frukt och Juice buffe  


Efter ha bastat, badat bubbelpool så bokade vi in en varsin 80 minuters helkropps behandling från topp till tå.


 


Njuter av den fina utsikten från spa anläggningen


   


Trycker i mig lite frukt och saft  


Vid 18 tiden så begav vi oss till deras restaurang där det erbjöds en trerätters middag med champange


 


Fick se solnedgången över hamnen samtidigt som vi åt middagen   


Till förrätt så blev det Najadlax, stekt inlagd strömming, bäcklingsmousse och sikrom, serverad på hembakad kavring  


Oxfilétournedos med pepparsås, med västerbottengratinerad potatisbakelse och confiterade tomater  


Sist men inte minst  desserten som bestod av: Mörk chokladmousse med lime och calvadosmarinerad ananas samt mandelflan

 


Hela bussresan hem gick jätte bra eftersom det va nästan ingen på bussen och jag låg och sov som en stock hela resan tills älskling kom och mötte upp mig.


Nu lägg dags för min del för annars kommer jag vara en grumpy mamma hela dagen om jag inte får tillräckligt med sömn.

Xoxo Em  









Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards