buffalowing

Av Emily - 17 september 2015 14:32

Efter ha landat i Arlanda 3 timmar senare än förväntat så åkte vi alla hem helt slut. Vårat flyg skulle lyfta vid 13 tiden men på vägen mot flygplatsen i alanya så får vi ett sms där det stod att vårat flyg inte kommer lyfta pga teknisk fel så de fick flyga in ett flyg från Göteborg. Som plåster på såren så fick vi en varsin matkupong. Efter Angel somnat hemma började jag packa upp allt. Vaknade utvilad dagen efter och fortfarande tanken på att jag fortfarande har semester. Förutom att få byta bort de underbara 38 grader med en 14 graders och regniga Sverige var mindre kul. Åkte mot syrran för kräftskiva middag.

Av Emily - 17 september 2015 01:56

Som ni kan läsa i rubriken, så har jag levt med dem de senaste 4 dagarna. Både i måndags och tisdags skulle jag ha jobbat med åkte hem tidigare efter att febern kom tillbaks. Åkte hem och blev sängliggandes resten av kvällen tills gudmor kom hem med Angel och hon bytte av med Alex för att natta och duscha henne. Vaknade dagen efter mycket bättre i huvudet men fortfarande extremt hängig och halsontet vägrar ge sig. Idag är det dag två jag börjat leva på kinesiskt örtte för att påskynda denna förkylning.

Av Emily - 16 september 2015 21:36

Sista kvällen innan avgång, spenderade vi förmiddagen med att åka en piratbåt tur runt Alanyas kust med lunch och tre stop vid kusten så man kunbde svalka sig i vattnet om man ville det.

Eftersom det var en tidigt båttur som började med en pickup från vårat hotell redan vid 9 så vaknade vi exta tidigt med att hinna äta frulle.

Stax innan klockan 10 och fler pickups på vägen åkte vi ut mot havet i denna skepp

Alex hittade direkt en vän på båten

Jag själv var inte heller så dyster, hittade själv en het man

Enjoying the sun

Helt otroligt precis när vi skulle åka iväg såg vi en mindre båt åka förbi oss med massor av skräp. Runt hela kusten åker dessa små båtar och plockar upp dem. Inte sett skäp alls i vattnet.

Knallvit fyr

Första stoppet efter nästan 45minuters båttur.

Angel ville också hoppa i och svalka sig i det super salta vattnet

Aldrig sett Angel ha så kul i vattnet som denna vecka

Super fina klippor

Undrade jätte länge hur denna flagga kom dit mitt i ingenstan haha

Happy hubby

Det stod på infobladet att man kunde se sköldpaddor och delfiner om man hade tur, Guess what!!! We did!! Vi såg flera delfiner simma några meter bort från båten. Det är ju mer spännade att se dem på ett öppet hav än på nån djurpark.

My

Vid andra stoppet var det banne mig min tur att hoppa i, och det första jag gör när jag väl hoppar i är att råka svälja en klunk vatten, åh fy var det smakade skit

Åh ja sådan mor sådan dotter, skrutten ville också ner och dricka vatten haha

Hittade på minimal strand klippa på andra sidan och simmade dit, hittade en snäcka som också fick följa med hem

Underbart blåttvatten

Foam party efter lunchen som uppskattades väl av Angel

Och såklart ska hon vila ut efter hela kalaset på båten

Sista stoppet och hoppet

Tillbaks till hotellet stax innan 16.00 och det är fortfarande jäkligt najs

Angel var totalt deckad efter hela båtresan så vi lät henne sova tills det var middag och vi kan packa det mesta. Gick ner runt 18 tiden förmiddag och kvällens show och såklart kvällens sista all in med våra nyfunna vänner som bor i Farsta.

Av Emily - 16 september 2015 19:45

7 dagar går alldeles snabbt när man har det underbart i den 38 graders värmen. Nästa sista dagen i denna paradis innan det är dags att packa om väskorna och åka hem igen.

På bamse klubben idag var tema havet, kidsen fick måla ett stort blått hav och sätta fast olika djur som bor i vattnet.

Inväntar lunch efter bamse klubben

Angel väntar på att pappa ska gå och hämta chips till henne

Nån njuter till 100%

Underbara sandstranden.

Splash world var full proppad

Rehersal inför kvällens dans

Efter middagen bjöds barnen upp på scenen för att visa sina skills

Inte förvånad alls att Angel inte alls är rädd, det har hon aldrig varit.

Efter dag två hittade vi en underbar familj som vi hängde med,dem hade en dotter som var nästan lika gammal som Angel så de lekte tillsamms och sen en yngre pojke på 16 månader som var super gullig

Av Emily - 13 september 2015 22:54

Efter ha fått ett sms av fritidsresor en dag innan vi hade planerat att åka mot Alanya, angående demostationer i staden vågade vi inte åka dit så vi og en sol och bad dag igen. Men nu vart det änsligen dags för att att undersöka staden. Först och främt letade jag efter ett apotek för att kunde köpa myggmedel efter ha varit ute den kvällen när vi rökte vattenpipa kom jag hem med de värsta myggbetten. En efter en räknade jag och kom fram till 15 st på både benen. Alex fick en var på benen men jag blev totalt uppäten av myggorna.

På väg mot Taxin såg vi denna brunn och kikade in

make a wish and make other childrens wishes come true

Väl framme i Alanya slog vi oss ner för en turkisk lunch

Efter ha suttit ett tag och väntat på maten slog jag upp ögonen och märkte att vi satt under en gigankist träd av vindruvor.

Servitören var så hi himla gulliga och frågade Angel om hon var rätt för djur, fundersam tänkte jag jag neh vad är det för fråga på en restauang. Han vände sig och gick därifrån och kom tillbaks med denna krabat

I turkiet äter man kebab utan sås, och märkte föresten efter första tuggan, Det är lamm kött!!

Alex gigantiska lunchmåltid

Efter en proppmätt lunch tog vi en promenad till hamnen

Mina två solbrända pepparkakor

Härliga båthamnen

Angel ville också bli fotad såklart

Vi bokade in en pirat båt trip till dagen efter och shoppade lite i deras bazaarer och återvände hem för att Angels skulle ha bamse dans lektion

Åkte tillbaks till rummet lämnade av allt vi köpte tog en välförtjänt dusch och bytte om efter en lång dag ute. Angel träffade Bamse och hans vänner för en sista rehersal inför dansen du skulle visa upp på den stora scenen ikväll

Efter rehersal blev det ombyte nr tre för dagen, på med simkläderna och simpuffarna

Totalt älskar denna bild som jag tog på Angel och Alex när min modiga tjej skulle hoppa från poolkanten

Dagens middagstema var Turkish Delight och det blev en liten parad runt området

Av Emily - 10 september 2015 23:53

Dag 4 efter ha avnjutit en frulle och lämnat Angel hos bamse och hans vänner beslöt vi oss mot stranden för en fullspäckad förmiddag ute i vattnet. Vi började med att åka parasailing över kusten vilket var helt underbart förutom att min stackars man som var rädd hela färden uppe i luften. Det jobbiga var att det var rätt så höga vågor den dagen och motor båten som skulle köra oss till parasailing båten inte kunde åka ända fram till strand kanten fick vi simma ut. Inte precis det lättaste när man försöker simma ut och så kommer den en gigantisk våg och sköljer dig tillbaks. Vet inte hur många klunkar äckligt salt vatten jag fick i mig där innan jag krigade mig upp för båten. Bilder på upplevelsen får komma upp i ett senare skede. Många fina bilder och videos togs under tiden. Efter färden hoppade vi över och körde vattenskoter. Galen upplevelse att köra i 60km i timmen långt ut i vattnet.

Av Emily - 7 september 2015 23:57

På dagararna är det nästan upp till 38 fraders varmt och på kvällarna runt 28 grader men hur underbart är det inte. Det låter varmt men om man hoppar ner i poolen en stund och svalkar sig så är det inte så varm längre,

Morgon promenad efter frukosten

Kollade på olika vatten aktiviteter somvi kunde göra under tiden Angel var hos bamse

Hela området hade odlade frukt träd, allt ifrån apelsin, lime och äpplen.

Efter kvällens middag och show tog vi oss en sväg längre ut från kvarteret och hittade en mysig bar. Vi slog oss ner för vatten pipa och drinkar och fick denna meny

Gigantiskt vattenpipa

Av Emily - 6 september 2015 00:11

Under hela veckan vi var i alanya bokade vi in Angel till bamse klubben vilket hon tyckte var jättekul. De var på skattjakt, dansade och gjorde olika aktiviteter varje dag mellan 10.00-12.00 vilket gjorde att både jag i j Alex kunde göra lite egna aktiviteter.

Första frukosten

Såhär hype var Angel för att få träffa bamse

Vårat fina rum från utsidan

En selfie tyckte jag att det behövdes

Satte oss i varsin solstol och pressade mellan doppen under 2 timmars egentid

Me and my love

Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev