buffalowing

Av Emily - 15 april 2015 19:30

För några år sedan var svenskar tvungna att köpa lyx märkena utomlands, men inom dessa år så har dem en efter en kommit till framförallt Stockholms marknad. Vilken är super kul, nu hittar vi alla sorters märken som louis Vuitton, burberry, michael kors, Prada och Marc Jacobs m.m Men idag ryktades om att Coco chanel ska öppna sin första flagship butik. Troligtvis blir adressen birgel jarls gatan där en restaurang precis har sagt upp sitt kontrakt. Om nu ryktet stämmer återstår att se.

Av Emily - 13 april 2015 10:58

I slutet av mars åkte vi på en mini trip till tallin, hade för många semesterdagar kvar så behövde ta ut dem. Eftersom det inte var så planerad att åka iväg så tog vi nått ställe som var nära och Angel kunde ha kul. Tjejen var ju totalt överlycklig över att gå åka båt.

Tog en fika på terminalen innan påstigning

Pappa,mamma och barn fika

Ställde oss på övre deck och såg kollade på solnedgången över Stockholm samtidigt som vi åkte från Stockholms vatten

Angel hade inte förstått att hon redan satt på den enorma båten och stod vid fönstret och letade efter båtar

Min stackars man vart lite sjuk på resan dit

Vi hade hyrt en bättre hytt på båten tur var för jag åkte på en rejäl förkylning under kvällen och låg mestadels och kall svettades hela natten. Väl framme i tallin på morgonen mådde jag lite bättre så vi tog en taxi till vårt hotell

Våran super fräscha svit på tallin spa & konferens

Rekommenderas stort att boka detta hotell

Åkte ut för lunch på Tallinns gator, och hittade ett bryggeri

Gris öron

Åkte tillbaks till hotellet för en powernap, började känna av illamående och huvudvärk

Vaknade upp 2 timmar senre och mådde någorlunda bättre men fortfarande sjuk. Hade tänkt oss och käka middag på en av hotellet restauranger som vi faktist hade sett fram emot men tyvärr var den abonnerad så vi fick planera om lite.

Vi tog ännu en gång en taxi in mot stan och som ni ser på bakgrunden en kinesisk resturang. Taxi var inte så himla dyrt så vi åkte det mestadels av våran resa där.

Mina två älsklingar inväntar mat ??

Av Emily - 6 april 2015 17:20

Den 23 mars slog Frantzén upp portarna på plan 4 inne i NK. I samband med deras 100 årsjubileum så tar de nu över anrika Bobergs matsal. Inredning från svenskt tenn och serviser från villeroy & boch. Det bjuds på två varianter av afternoon Tea med champagne som tillval. Lite förvirrad personal som inte visste om de har juice och inte så påläst på menyn. Men maten och lokalen var helt magisk. Värt en runda för avkoppling, dock behövs det bordsbokning.

Den traditionella innehöll bland annat:
kanel- & honungs scones, citroncurd och vagnar med sötsaker samt dagsfärska bakverk.

Den innovativt menyn bestod av: tartar på lax & pilgrimsmussla med citronyoghurt på hembakat fröknäcke. Cruditéer på säsongens grönsaker samt grönkålschips kryddade med havssalt.

Två rullande te vagnar fulla med godsaker som man kunde välja och prova på

Av Emily - 6 april 2015 14:43

För två veckor sedan fick barnen träffa den efterlängtade funkylina, funky Kidz egna maskot. Angel var helt hyper för att träffa henne så det blev några kramar och en dans tillsammans innan hon vinkade hejdå till alla sp kommer de få ses snart igen på deras avslutnings show. Efter dansen åkte vi ut mot annexet vid Globen för att träffa upp syrran, Anders och kylie för att gå lakrits och glass mässa.

Stor kram

Lakrits cupcakes med lakrits frosting

Gott med glass

Söt lakrits fudge, visste ni att när man är gravid så är det inte bra att äta för mycket lakrits ?

Min älskade Bubblies mocci glass med favorit smakerna grön te och azuki böna

Kidsen hade det mysigt tillsammans

Av Emily - 1 april 2015 23:08

Både jag och Alex kom hem med grov förskylning att vi båda hade tappat rösten. Semestern i sig var rätt så ok vi hade bokat mycket bättre hytter och en super bra hotell som vi var nöjda med. Mer om semester tar vi i ett annat inlägg. Innan semestern höll vi fortfarande på att planera Angels 3 års kalas. Blir runt 8 barn alla mellan 1-6 år så det blir nog en bra bladning där. Vuxna däremot så blir vi runt 35 garanterade gäster. De flesta dekorationer är köpta, tårtan bokad, lokalen bokad, Angels fest klänning är komplett. Så allt är under kontroll.

Så nöjd var jag på min sista dag på jobbet innan semester

Åt middag på thailändska tigern med Alex innan vi åkte iväg

Fisk kakor, dem är goda

Min favvo rätt!! Som tam som också heter papayasallad

Sticky rice till maten

Av Emily - 16 mars 2015 22:25

I söndags var Alex ledig så de var ute i solen för lunch på shogun och en liten shopping tur. Bad honom köpa nya byxor till Angel för de hon har hemma börja bli något för små. Hatar byxor och tröjor som blivit korta vid ärmen eller vid benen ser så himla fult ut. Han kom hem med två nya byxor och ett par minnie mouse öron som passar hennes klänning till kalaset. När han skulle betala blev tjejen i kassan förvånad att en pappa går och handlar kläder åt sin dotter. Hmm tänker jag då vad är det så ovanligt med det ? Gör inte era barns pappor det ? Min tjej har blivit jätte stor nu och har redan 104 i klädstorlek. Ska köpa en trenchcoat till henne som jag sett på Zara till våren och kanske en likadan till mig i den största barnstorleken 164. Jag får faktisk på mig deras barnkläder, köpte en fake päls väst där förra året som passar perfekt.

Pappa köpte glass till tössen vid Kungsträdgården

Vi har bytt vagn nu till babyzen YOYO istället för sittdelen i våran teutonia.

Kaffe i solen med uncle lo och uncle kei

Av Emily - 16 mars 2015 22:04

lördags var en riktig lång dag, väckte Angel stax innan 8 för att äta frukost, sätta på oss kläder och åka mot huddinge för dans hos funky kidz. Stackars Lill tjejen som var trött och inte var motiverad alls. Efter det så åkte vi hem för lunch och jag åkte in mot stan för ännu ett jobb pass. Slutade inte förrän 19.00 och var redan smått seg. Hade planerat att fira Angels gudfars födelsedag med middag på Pong och sedan en liten utgång till imperiet. Kom hem stax efter 02.00 och somnade som en bebis.

Av Emily - 12 mars 2015 22:25

Slutade relativt tidigt idag, gick förbi panini efter jobbet för att hämta ut en middags Box som bestod av bibibap för 2 pers värd 180kr. Sjukt hod och snart körning bär man inte vet eller orkar laga mat. I hela boxen ingår allt man behöver för hela måltiden. Det finna olika sorters lådor att välja mellan. Det jag behövde gör är att steka det marinerade köttet och koka ris. Rekommenderas stort. Finns även för 3 pers.

Koreans bibibap med ris, kött, kimchi, ägg och andra sorters inlagda grönsaker och en god chilisås

Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev