buffalowing

Alla inlägg under juni 2013

Av Emily - 13 juni 2013 21:00

Alex var ledig i torsdags så vi planerade in en bio dag, då menar jag en riktig tidigt bio dag, var längesen vi var på bio och så tidigt på dagen. Hur som helst så såg vi Fast and Furious 6, vad jag tyckte? Nja, hade mer förväntningar på den. Var är alla snygga tjejer och vart tog alla snygga bilar vägen? Tyckte nog inte den var värd och se på bio dock, väntar på dumma mej 2 ska komma ut. Men fick höra att den ska komma en Fast and Furious 7 nästa år, så för er som är stort fan av dessa filmer.


xoxo Em

Av Emily - 11 juni 2013 23:46

 Alex skulle egentligen fylla år dagen efter men han skulle jobba den dagen så vi valde att fira en dag tidigare, Blev en sista omgång av smaka på stockholm festivalen med ett par vänner och sedan en lugn kväll hemma.

I år visste jag inte vad jag skulle köpa till honom i present så det blev denna korg.


American snacks box samt två presentkort

 


Här har ni bildbevis varför jag inte ska vara inne i köket och laga mat   

 


 Xoxo Em  



Av Emily - 9 juni 2013 00:00

Fick åka hem till föräldrarna igen på besök i söndags, IGEN! Mamma hade nämligen ramlat och slagit sig så hårt att hennes överköke hade brytits och hennes två tänder hade krossats. Så jag och Angel fick åka och ta en titt på henne hur hon mådde. Förutom att hon inte kan äta och har jätte ont så verkade hon vara ok, dock ett par tusen fattigare för att fixa tänderna akut på folktandvården. Sov hemma hos dem igen i mitt gammla flickrum, kändes lite konstig att sova där i sitt gamla rum i sin gamla säng. Under tiden jag var där kollade jag lite av de äldre bilderna på Angel när hon var yngre. Kom inte ens ihåg att hon va så liten då.


Förra sommaren då hon bara var ett par månader gammal

 


Tiden har gått jätte snabbt och nu är hon redan 14 månader

 


Xoxo Em  

Av Emily - 8 juni 2013 01:07

I onsdags så spenderade vi förmiddagen på öppna förskolan där Angel fick måla klart sin tecking till Pappa som födelsedags present. Det blev nog mer måla på sig själv äv på teckningen, det får nog duga för att vara ett litet monster på 13 månader.


måla måla måla

 


Efter sin powernap så var det lite puss och kramkalas av min lilla busfrö

 


Xoxo Em  


Av Emily - 6 juni 2013 23:15

I tordags fyllde mamma 60år,så jag och Angel tog en liten åktur hem till mamma & pappa. Alex jobbade den kvällen så jag valde och stanna över natten. Dagen efter hade vi bokat bord för 11 pers på Tezikuri för att fira henne igen då alla kunde närvara ink våra diverse fru, man och pojkvänner och barnbarn. Ja våran familj har blirvit jätte stor.   


förutom att vi alla i familjen samt våra diverse åt middag med henne på Tezukuri så köpte vi henne en sjukt stor blombukett samt en Nespresso maskin från NK.


Blev en Nesspreso CitiZ&Milk i färgen Fire Engine Red

 


Våran familj säger aldrig nej till efterätter så det blev det en promenad till Sickla Kaj för deras Lyx shake inne i Max


Nom Nom  

 

Mammas fördelsedags tårta från Vetekatten

  Lite bilder från kvällen

 

Jag & mina fina flickor, saknas dock lilla olivia som låg och sov  


Xoxo Em  


Av Emily - 5 juni 2013 15:19

Blev en snabbis runda förbi förskolan med Angel idag på förmiddagen för att leka av sig lite, kom hem vi 12 för lunch och så deckade hon efter det. Idag körde smaka på stockholm igång på Kungsträdgården, kanske hinner förbi dit med syrran en snabbis beroende på när min lilla monster vaknar efter sin powernap. Skönt med lite soligt väder idag jämnför med igår då det var kallt och mulet. Syrran ska varabarnvakt åt Angel ikväll ett par timmar hemma hos mormor medans jag ska på en jobb presentation på Hilton Hotell i Slussen. Får se hur allt går, wish me luck   . Sover över hos päronen ikväll eftersom mammsen fyller 60 år idag blir tårta och middag imorgon.


Xoxo Em  

Av Emily - 4 juni 2013 22:19

Igår spenderade vi förmiddagen med att vara på öppna förskolan, Angel fick måla sitt första mästerverk till mormor som fyller 60 nu på torsdag. Kom hem med massor av post och gratis paket.


Gratis produkter från Nestle  

  


Fick ett presentkort från företaget Photobox, där man kunde göra sin egen fotobok på 30 sidor


Valde ut olika bilder på Angel från den dagen hon föddes till hon fyllde 1 år

    


  


Gårdagens middag bestod av steak & cheese sub, med extra ost och extra jalapenos

   

Nu mys stund med hubby innan en tidig läggdags för imorgon har jag en tidig tvätt tid och kanske hinner förbi förskolan igen.


Xoxo Em  


Av Emily - 4 juni 2013 18:47

Åh.. Angel tar död på mig, varje måltid så tar det sin tid. Mat på golvet mat på hela henne och mat på hela bordet. Efter varje gång så ser det ut som katastrof i köket.... Finns det elpistoler för barn tro?


Nu till det mer roligare delen i mitt liv.... I söndags träffade jag upp Kaede, Lisa, hennes kille Jackie, gudmor Jainie och Mitchell för en sen lunch på Restaurang Asahi efter en mätt och belåten bjöds det på tårta för att fira Lisa som kom in på sin audition.


Jackie och Lisa lär sig ta hand om barn

 


Efter en lite promenad stanna vi förbi denna ställe: http://www.frozzy.se och blev rånade för 100kr.


Ska aldrig dela glass med gudmor hon lägger goji bär i glassen och jag lägger lakrits.

    




Xoxo Em  

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards