buffalowing

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Emily - 2 februari 2014 22:22

Igår var det startskottet för årets krogvecka. För 2 veckorsen hann jag boka in 4 restauranger under dessa 16 dagar, igår hann jag med att boka in den 5:e resturangen med älskling. 


Idag blev det Resrurang Ulla Winbland ute vid Djurgården efter jobbet. 


 


Sotad kalvfilé i tunna skivor med sikrom, confiterad äggula och rågbrödscrisp

 


Hummersoppa med frasigt hummerknyte


Halstrad hälleflundra med Champangesås, surkål och knaperstekt bacon

 


Kalvrulladerfyllda med äpple och karl johansvamp cidersås och mandelpotatis puré

 


Mörk chockladterratine med kolaglass saltrostade nötter och banan

 


Nu en snabbis dusch sen march till sängs, börjar 07.00 prick och ska träffa syrran kl:06 för en riktig donken frulle. Imorrn får Alex lämna Angel på förskolan och jag hämtar henne. Hon har fått nya tider att gå nu från de 20 timmarna till 30 timmar i veckan. Så imorrn blir det frulle på dagis för henne för första gången. Min lilla tjej har blivit stor nu, snart fyller hon två.


Min lilla bebis då bara ett par timmar gammal på BB

 


Mina *host* bebis nu snart 2 år

 


Xoxo Em  






Av Emily - 2 februari 2014 00:27

Varit en typsik häxa på jobbet de senaste dagarna, när jag varit sjuk men ändå hoppat in och jobbat enligt schemat. Dessa dagararna har jag varit riktigt otrevlig mot både kollegor och kunder men fick dock ut lite av den ilskan jag haft tidigare med vissa av dem. Är på bättreigsvägen förutom lite rethosta och snuvig. Åkte hem till brosan i onsdags efter ha hämtat ut mitt lilla moster från förskolan. Vi visste inte vad vi skulle äta och orkade inte åka ut och handla i kylan så jag och syrran fick till der närmaste stället för Take Away. Haha det blev Sibylla det roliga var att vi hann samla ihop en hel stamgästkort till brosan tills hans nästa besök för en fri måltid.



 


Gick förbi Cheap Monday häromdagen efer jobbet på hemvägen och hittade ett kap för enbart 100spänn haha


Sista storleken jag hittade i 26:or i denna modell mycket nöjd mamma   

 


Hur firade ni eran Kinesiska nyår? Själv pallade jag mig upp från en sömnlös natt och gick till jobbet kl:07 för leverans . No shit att jag kände mig döende och inte pallade jobba och fick gå från jobbet 2 timmar tidigare. Kom hem och kurrade in mig under täcket och vaknade inte förrän 16 på eftermiddagen och började hjälpa hubby för dagens nyårs middag och bestod av,  Gös, Hummer, hjärtmusslor, BBQ fläsk, soppa och kyckling.


 

 

Angel blev ett par tusen rikare också

 


Sen hon föddes har vi sparat varje barnbidrag men också de pengarna hon får från olika ``Lai Xi`` röda kuvert .Hon har ett eget konto me också ett långsiktigt sparande på Folksam som vi är väldigt nöjda med.

 


Huh?

 


Just nu från högtalarna


Xoxo Em  

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards