buffalowing

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Emily - 5 februari 2014 22:46

Alltid när jag slutar sent blir det  ingen middag för min del förrän Angel gått och lagt sig. Väl när man kommit hem innanför dörren ska det målas, kollas på barnkanalen, sjunga och leka. Så idag blev det några tradionella kinesiska rättika kakor och snabb nudlar för att jag vart lat. Får se om Angel har feber imorgon bitti innan förskolan annars blir det förskola för hennes del, hon verkar rätt så rastlös att enbart vara hemma och dega. Igår var både jag och Alex ledig från jobbet och hade planer at åka in mot stan en sväng med Angel efter förskolan men sötnosen var febrig och vi blec strandsatta hemma istället och lekte tills jag åkt till stan för middags dejt med syrran och pappa Alex blev hemma med sjukt barn. 


Krogveckan fortsatte till Gamla Stan på Resturang 19 Glas. Förrätten var supergod och varmrättens oxmärg föll mig inte i smaken alls.

Hummersallad, picklade alger, hummer, algsmör och rotselleri

 


Krispig oxtunga, rökt oxmärg, oxbuljong och vitkål

 


Liten mysig lokal på Stora Nygatan 19, Gamla stan

 


Sjukt läskig toa

 


Servitören rekommenderade en icke så torrt vitt vin och vi fick in denna flaska som går att köpa på systemet. Har testat den tidigare på andra resturanger ritigt god för de som inte gillar smaken av torrt.


Kung Fu Girl , Riesling för ynka 121spänn det var ett billigt pris

 


Xoxo Em  



Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards