buffalowing

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Emily - 12 februari 2014 22:04

Något sen med uppdateringen de senaste dagarna, haft fullt upp med jobb och en något trotsig snart 2 åring. I fredags mötte jag upp syrran efter jobbet för middag på T/bar inne på Hotel Diplomat. Hade förväntat mig en ycket dyrare meny men de hade faktist det rätt så billigt för att vara fyrstjärningt hotel. However hade Tobbe trollkarl som bordsgranne och vart så mätt att jag nästan rullade ut därifrån. Spenderade kvällen på akuten med Angel som hade fått nått virus som jag inte kommer ihåg namnet på, och kom inte därifrån förrän 02 på natten. Stackarn var jätte trött och hade feber med en rödflammig hals.


 


Pimientos de padrón

&

Pulled Pork arepa majsbröd - avokado - mango till förrätt

 


Krogveckans erbjudande av förrätt: åttarmnad bläckfsk med svart aioli och tomat

 


Torsk med rotselleri, forellrom, emulsion på brynt smör, pilgrimsmussla

 


Hjort med shiitakekorv, havtornspuré, Karl-Johansvamp, jordärtskocka

 


Det är så kul att alltid få frågan av servitören efter man har gjort sin beställning: Ni har beställt ganska mycket kommer ni verkligen äta upp allt? Vi blev så himla sugna på efterrätterna som fanns på menyn och beslöt oss att tycka i oss det också 


Äppelknyte med calvados caramel - vaniljglass

 


Chokladbavaroise valhrona mjölkchokladcrème - brownie

 


Xoxo Em  

Presentation


Emily Man Chen,25 bor i Stockholm med med min man Alex och 19 månaders gammla dotter Angel. Varit en av de deltagande i Miss China Europe 2009 och jobbar just nu på Skandinaviens första Zara Home butik.

Här kan du läsa allt från mina tankar, resor, ev

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards